www.svethardware.cz
>
>
>

AMD vysvětluje, proč Steam dle něj neodráží opravdový podíl na trhu

AMD vysvětluje, proč Steam dle něj neodráží opravdový podíl na trhu
, , aktualita
Pokud jde o hardwarový průzkum Steamu, AMD z něj tradičně nevychází nejlépe. My přitom víme, že Steam Survey není nepřesnější, ovšem co k tomu může říci samotná společnost AMD, dle níž tento průzkum neudává výsledky odpovídající situaci na trhu?
K oblíbeným
reklama
Steam Hardware Survey pochopitelně nemůže odpovídat celkové situaci na trhu s procesory AMD a Intel či sestavami založenými na nich, a to z jednoho prostého důvodu. Týká se především herních PC a opomíjí obrovskou skupinu pracovních stanic či kancelářských počítačů, zkrátka těch, na nichž Steam není nainstalován. Vedle toho jsme se už dříve dozvěděli, že v případě Steamu může být řada počítačů zaregistrována vícekrát, což se týká především asijských heren, kde se střídá velké množství uživatelů a každý má svůj účet. Navíc je podivné, že podíl procesorů AMD se dle tohoto průzkumu v poslední době téměř nezměnil, jako by se Ryzeny do herních sestav kupovaly stejně jako Bulldozery. 
 
Nyní ale dejme slovo firmě AMD, konkrétně pak Scottu Herkelmanovi. Právě ten se nedávno pochlubil, jak NVIDIA v případě nových karet a jejich nacenění spadla firmě AMD do připravené pasti
 
 
Dle Herkelmana se problém se Steam Hardware Survey (SHS) táhne do srpna roku 2017, a jde o jisté systematické umělé snižování počtu sestav založených na AMD. SHS není určen k tomu, aby si dle něj výrobci hardwaru mohli ověřovat svůj podíl na trhu, ale k tomu, aby vývojáři her věděli, jaký hardware lidé využívají a mohli dle toho své tituly ladit. Ona chyba se přitom týká právě několikanásobného započítávání sestav v hernách. 
 
Valve pak celkem logicky nemá velký zájem na tom, aby tuto věc napravilo, protože z pohledu vývojářů v podstatě ani o chybu nejde. Jde totiž o to, že se započítávají především uživatelé, kteří mají k dispozici jistý hardware a už nezáleží na tom, jestli je výlučně jejich, nebo je sdílený. Jde prostě o možnosti uživatele, ne o reálný podíl na trhu. 
 
I dle AMD se tak společnost Valve nikdy nepostarala o to, aby se započítávaly jednotlivé počítače s jistým hardwarem a ne účty, které na něm běží. Herkelman ale přiznává, že algoritmus v SHS byl mírně pozměněn, ovšem už neříká jak a pouze dodává, že ani pak neodráží skutečný podíl na trhu a výsledky jsou značně ovlivněny internetovými kavárnami a hernami. 
 
 
A aby Herkelman dodal svému tvrzení nějakou váhu, přikládá graf ukazující to, jak se podíly CPU a GPU firmy AMD prudce změnily poté, co Steam v Číně nabídl titul PUBG a následně hned poté, co změnil své algoritmy pro SHS. Pokud na to skutečně mají vliv čínské herny, pak je zřejmé, že ty využívají především hardware firem Intel a NVIDIA ale s jistotou na základě jen tohoto grafu nelze tvrdit nic.  
 
V každém případě berme průzkumy Steamu jen jako další zdroj informací o tom, jak je ten který hardware rozšířen. Ostatní zdroje čítají třeba Passmark nebo průzkumy specializovaných firem jako Mercury Research. 
 
Stagnaci AMD by ale opravdu mohlo vysvětlit započítávání počítačů v čínských hernách, neboť jejich počet stabilně roste, takže by mohl v podstatě vyrušit nárůst jeho podílu na trhu. Na druhou stranu, kde můžeme také vzít informace o tom, na jakém hardwaru se staví počítače pro zmíněné herny? To těžko zjistíme a už jen kvůli tomu jsou takové informace tak trošku postaveny na vodě. I přesto však o tom něco najít lze, jako třeba informace z EETimes, které mluví o masivní kampani Intelu v Číně, která zahrnuje média, výstavbu infrastruktur, OEM partnerství a programy pro herní vývojáře.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
John Carmack omezí Oculus, chce vyvíjet AI srovnatelnou s člověkem John Carmack omezí Oculus, chce vyvíjet AI srovnatelnou s člověkem
John Carmack, muž, který stojí za legendárními hrami Doom a Quake, se v posledních letech soustředil na vývoj virtuální reality pro Oculus. Toho chce ale nechat, hodlá totiž vyvinout obecnou AI se schopnostmi učení srovnatelnou s člověkem.
15.11.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Age of Empires IV: Mongolové útočí na Angličany Age of Empires IV: Mongolové útočí na Angličany
Microsoft ohlásil vývoj titulu Age of Empires IV už před více než dvěma roky, ale dosud toho bylo k vidění jen velice málo. Nyní se ale můžeme mrknout na video, které ukazuje především to, jak bude vypadat prostředí této hry. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
AMD představuje procesor Ryzen 5 3500, ale ne pro volný prodej AMD představuje procesor Ryzen 5 3500, ale ne pro volný prodej
Recenzemi nového procesoru Ryzen 9 3950X je zastíněna zpráva o tom, že AMD vypustilo do světa model Ryzen 5 3500, o který by ale jistě mělo zájem daleko více zákazníků. Samostatně si jej ale nekoupíme. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Curiosity na Marsu detekoval nevysvětlené nárůsty koncentrace kyslíku Curiosity na Marsu detekoval nevysvětlené nárůsty koncentrace kyslíku
Už dlouho se mluví o metanu na Marsu jako o plynu, který by mohl být tvořen životem, ale stejně tak dobře i geologickými procesy. Nyní jde ale o měnící se koncentraci kyslíku, která zaměstnává hlavy v NASA. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek
Xboxové novinky: xCloud, Halo: Reach, Wasteland 3 a další Xboxové novinky: xCloud, Halo: Reach, Wasteland 3 a další
Microsoft na události X019 představil řadu novinek, na něž se nyní podíváme. Jsou tu hry od Obsidian a Rare, novinky pro Project xCloud, Halo: Reach, multiplayerové hry od Obsidian i Ninja Theory a také Wasteland 3. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek