reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Apollo 11 v ray tracingu NVIDIE popírá teorie konspirátorů

15.10.2018, Jan Vítek, aktualita
Apollo 11 v ray tracingu NVIDIE popírá teorie konspirátorů
NVIDIA se opět snaží ukázat schopnosti svých karet generace Turing, a to na technice vykreslování počítačové grafiky známé jako ray tracing. Pro tu je prostředí Měsíce s astronauty vybavenými odrazivým hledím ideální. 
Už před čtyřmi lety NVIDIA přinesla demo, které ukazovalo možnosti tehdejších karet na scéně o přistání Apolla 11 na Měsíci. NVIDIA využila své grafické karty generace Maxwell a Unreal Engine 4 od firmy Epic, přičemž se zde uplatnila především technologie Voxel-Based Global Illumination (VXGI), která byla pro GPU Maxwell klíčová. Nyní si toto demo (Apollo 11 Lunar Landing Demo) můžeme stále stáhnout a spustit, na což nám budou Maxwelly a samozřejmě i Pascaly pohodlně stačit. Ne tak pro inovovanou verzi využívající ray tracing. 
 
 
Nové verze dema byla představena na GTC Europe a využívá technologie RTX nabízené kartami s čipy Turing. Pokud některou z nich nemáte doma, nemá cenu toto demo ani zkoušet, pokud nemáte zájem o přehrání série snímků a ne plynulé scény. 
 
 
K dispozici je ale pochopitelně i video, které ukazuje, co můžeme od sestavy s GPU Turing čekat, takže zde je: 
 
​  
I v tomto případě byl využit Unreal Engine, přičemž ten byl pochopitelně aktualizován, aby dokázal využít přednosti technologií RTX. Dokáže tak díky ray tracingu velice dobře a realisticky zvládnout globální osvícení scény, stíny a jako obvykle nejviditelnější jsou odrazy okolního prostředí v lesklých materiálech. To díky ray tracingu zahrnuje i objekty, které jinak nejsou v dané scéně vidět.
 
NVIDIA se také snaží toto demo využít k tomu, aby vyvrátila údajnou konspiraci s tím, že přistání na Měsíci bylo ve skutečnosti zfalšované a záběry jsou ze studia na Zemi. Uvádí, že srovnáním původních záběrů a nového dema lze říci, že astronauti ve skutečnosti nebyli nasvíceni žádnými umělými světly, ale skutečně Sluncem, takže stanuli na povrchu Měsíce.
 
Autor příspěvku na blogu NVIDIE si pak ještě přisazuje a uvádí, že "buď bylo přištání Apolla 11 opravdové, nebo NASA zjistila, že výlet na Měsíc je moc obtížný a raději vyslala někoho do budoucnosti pro NVIDIA RTX GPU". 
 
Na YouTube je také celý více než dvouhodinový keynote NVIDIE z GTC Europe 2018. Nové demo v něm bylo prezentováno cca ve 22. minutě. 
 
Zdroj: NVIDIA 


reklama