Bývalý vývojář studia Bioware se rozpovídal o mikrotransakcích

Bývalý vývojář studia Bioware se rozpovídal o mikrotransakcích
, , aktualita
Dlouholetý, ale nyní již bývalý vývojář Manveer Heir pracující pro studio Bioware pod Electronic Arts, se rozpovídal o přístupu této firmy k mikrotransakcím. Ty totiž začínají velice podstatně ovlivňovat to, jaké hry se vyvíjejí a budou vyvíjet. 
K oblíbeným
reklama
Zrovna minulý týden společnost EA ohlásila a potvrdila uzavření studia Visceral Games, které pracovalo na singleplayerové hře ze světa Star Wars. Můžeme v tom vidět přímý dopad toho, kam se bude EA a potažmo další velcí herní vydavatelé ubírat. V krátkosti by se dalo říci, že bude kladen daleko větší důraz na vývoj multiplayerových her, a to z jednoho prostého důvodu: dají se daleko lépe zpeněžit.
Jde pochopitelně o mikrotransakce, které dokáží herním společnostem zajistit průběžné výdělky, přičemž tyto společnosti už se nechtějí spokojit jen s prodejem DLC, čili dodatečného obsahu. Rády by prosadily takový model, v jehož rámci se stanou všeobecně přijatým standardem i tzv. loot boxes, čili virtuální bedny s náhodnou výbavou, které si můžeme kupovat a doufat, že v nich najdeme něco užitečného. Je v podstatě jedno, jestli to nazveme hazardem, nebo ne. Jde spíše o to, že dle Manveera Heira začínají tyto snahy už značně pokřivovat vývoj her, jež se tomu přizpůsobují.
 
 
Heir uvedl, že EA se naprosto zřejmě začínají orientovat na online hry s otevřeným světem, a to především kvůli lepší možnosti jejich zpeněžení. Firmy tak ztrácejí snahu vyvíjet hry, jichž si lidé budou všímat jen 60 až 100 hodin (to v těch lepších případech) a pak na ně zapomenou a pořídí si něco dalšího. Chtějí tak zajistit, aby se lidé k hrám stále vraceli, což byl i důvod pro zřízení placených balíčků karet v sérii Mass Effect. 
 
To se dá prezentovat prostě i tak, že v EA jsou singleplayerové AAA hry prostě mrtvé a nikdo se nebude divit, když se to bude postupně týkat i dalších velkých studií. Je to i prostý dopad toho, že náklady na AAA hry značně narostly, a to i na částky přes 100 milionů dolarů a studia prostě hledají cesty, jak takové investice co nejlépe zúročit, a tím je prostě zpětná vazba zákazníků odsunuta do pozadí. 
 
Manveer také zdůrazňuje, že v mikrotransakcích se pohybují opravdu velké peníze. Nemůže být konkrétní, ale co se týče multiplayeru Mass Effect 3 a příslušných balíčků karet, na nich se vydělalo tolik, že to zcela změnilo přístup firmy EA, která začala do svých her jako Dragon Age a dalších přidávat také multiplayer a nyní to vypadá, že ten zcela převáží. Jde o prostý souboj jednorázového a pravidelných příjmů z her, kde je vítěz zcela zřejmý, a to i kvůli tomu, že někteří lidé byli schopni za multiplayerové karty pro Mass Effect zaplatit tisíce dolarů. 
 
Manveer Heir po sedmi letech odešel z Bioware, aby si založil vlastní studio pro vývoj indie her. 
 
Zdroj: Waypoint


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung údajně vyvíjí 5nm mobilní čip Exynos 1000 Samsung údajně vyvíjí 5nm mobilní čip Exynos 1000
Samsung sice zrušil vývoj svých vlastních procesorových jader pro procesory Exynos, ale  procesory této řady chce vyvíjet i nadále. Tentokrát ale mají být údajně plně založeny na jádrech ARM Cortex. Nový Exynos 1000 má využívat Cortex-A78.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Pirate Bay spouští streamovací službu BayStream na torrentech Pirate Bay spouští streamovací službu BayStream na torrentech
Nechvalně známá stránka The Pirate Bay se pouští do nových pirátských vod. Zavádí totiž streamovací službu BayStream, která bude umožňovat rovnou streamovat videa sdílená na torrentových sítích.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Toshiba uvádí 4TB a 6TB pevné disky P300 Toshiba uvádí 4TB a 6TB pevné disky P300
Toshiba nadále vyrábí pevné disky a nyní rozšiřuje nabídku 3,5" modelů P300 o vyšší kapacity 4 TB a 6 TB. Ty budou mít nově dvoustupňový pohon a zdvojnásobila se také kapacita vyrovnávacího bufferu.
13.12.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
NICER pomohl vytvořit první mapu neutronové hvězdy s nečekaným závěrem NICER pomohl vytvořit první mapu neutronové hvězdy s nečekaným závěrem
NICER jako Neutron star Interior Composition Explorer má studium neutronových hvězd přímo v názvu a právě toto zařízení americké NASA nám poskytlo první mapu či detailní pohled na jeden z takových objektů. 
13.12.2019, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Člověk vs. AI: v závodech dronů vyhrává stále člověk Člověk vs. AI: v závodech dronů vyhrává stále člověk
Drone Racing League (DRL) dosud pořádala závody v ovládání dronů pro lidské závodníky. Letos se ale mezi účastníky mohla dostat poprvé také umělá inteligence. Prozatím se jí nepodařilo vyhrát.
13.12.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář