Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Bývalý vývojář studia Bioware se rozpovídal o mikrotransakcích

24.10.2017, Jan Vítek, aktualita
Bývalý vývojář studia Bioware se rozpovídal o mikrotransakcích
Dlouholetý, ale nyní již bývalý vývojář Manveer Heir pracující pro studio Bioware pod Electronic Arts, se rozpovídal o přístupu této firmy k mikrotransakcím. Ty totiž začínají velice podstatně ovlivňovat to, jaké hry se vyvíjejí a budou vyvíjet. 
Zrovna minulý týden společnost EA ohlásila a potvrdila uzavření studia Visceral Games, které pracovalo na singleplayerové hře ze světa Star Wars. Můžeme v tom vidět přímý dopad toho, kam se bude EA a potažmo další velcí herní vydavatelé ubírat. V krátkosti by se dalo říci, že bude kladen daleko větší důraz na vývoj multiplayerových her, a to z jednoho prostého důvodu: dají se daleko lépe zpeněžit.
Jde pochopitelně o mikrotransakce, které dokáží herním společnostem zajistit průběžné výdělky, přičemž tyto společnosti už se nechtějí spokojit jen s prodejem DLC, čili dodatečného obsahu. Rády by prosadily takový model, v jehož rámci se stanou všeobecně přijatým standardem i tzv. loot boxes, čili virtuální bedny s náhodnou výbavou, které si můžeme kupovat a doufat, že v nich najdeme něco užitečného. Je v podstatě jedno, jestli to nazveme hazardem, nebo ne. Jde spíše o to, že dle Manveera Heira začínají tyto snahy už značně pokřivovat vývoj her, jež se tomu přizpůsobují.
 
 
Heir uvedl, že EA se naprosto zřejmě začínají orientovat na online hry s otevřeným světem, a to především kvůli lepší možnosti jejich zpeněžení. Firmy tak ztrácejí snahu vyvíjet hry, jichž si lidé budou všímat jen 60 až 100 hodin (to v těch lepších případech) a pak na ně zapomenou a pořídí si něco dalšího. Chtějí tak zajistit, aby se lidé k hrám stále vraceli, což byl i důvod pro zřízení placených balíčků karet v sérii Mass Effect. 
 
To se dá prezentovat prostě i tak, že v EA jsou singleplayerové AAA hry prostě mrtvé a nikdo se nebude divit, když se to bude postupně týkat i dalších velkých studií. Je to i prostý dopad toho, že náklady na AAA hry značně narostly, a to i na částky přes 100 milionů dolarů a studia prostě hledají cesty, jak takové investice co nejlépe zúročit, a tím je prostě zpětná vazba zákazníků odsunuta do pozadí. 
 
Manveer také zdůrazňuje, že v mikrotransakcích se pohybují opravdu velké peníze. Nemůže být konkrétní, ale co se týče multiplayeru Mass Effect 3 a příslušných balíčků karet, na nich se vydělalo tolik, že to zcela změnilo přístup firmy EA, která začala do svých her jako Dragon Age a dalších přidávat také multiplayer a nyní to vypadá, že ten zcela převáží. Jde o prostý souboj jednorázového a pravidelných příjmů z her, kde je vítěz zcela zřejmý, a to i kvůli tomu, že někteří lidé byli schopni za multiplayerové karty pro Mass Effect zaplatit tisíce dolarů. 
 
Manveer Heir po sedmi letech odešel z Bioware, aby si založil vlastní studio pro vývoj indie her. 
 
Zdroj: Waypoint