reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Google News  |  Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak  |   Svět mobilně
Proč mít u nás profil?

Nemáte rádi mikrotransakce? Activision je může udělat ještě mnohem otravnější

, , aktualita
Nemáte rádi mikrotransakce? Activision je může udělat ještě mnohem otravnější
Jen nenapravitelný optimista by si mohl myslet, že aktuální forma mikrotransakcí je ta nejhorší, co nás mohla v herním světě potkat. Že je možné jít ještě mnohem dále, dokazuje nově schválený patent firmy Activision. 
Dávno pryč jsou časy, kdy jsme si prostě pořídili hru a tím to z hlediska financí haslo a kdo chtěl, mohl si pořídit třeba další datadisky, v jejichž případě ale další vynaložené peníze obvykle odpovídaly tomu, co jsme za ně dostali. S rozmachem online plateb a obchodů s hrami se ale objevily také mikrotransakce za různé drobnosti, čili dodatečný digitální obsah. 
 
 
Aktuálně tu máme tzv. Loot Boxes jako asi nejvíce probíranou formu mikrotransakcí a herní svět se dohaduje, zda jde či nejde o formu hazardu. Co by mohlo být ještě více otravné? Activision to ví a rovnou si svůj nápad nechali patentovat, přičemž jejich patent "system and method for driving microtransactions in multiplayer video games" byl podán už v roce 2015, ale teprve nedávno byl akceptován. 
 
 
A o čem tento patent je? Jednoduše o tom, že lidé kupující si dodatečný obsah budou ve hře odměněni a ten, kdo si nic takového nekupuje, bude naopak potrestán. Hra tak může být udělána tak, aby v online režimu dávala "neposlušné hráče", kteří nechtějí platit, do instancí s mnohem zkušenějšími hráči, nebo těmi, kteří mají lepší výbavu, a to třeba zakoupenou. Hráč je tak v nevýhodě a účelem je přinutit jej přemýšlet o tom, že by si také měl pořídit něco lepšího za tvrdé peníze. 
 
Stejným způsobem tak mohou být odměňováni platící hráči, kteří se tak mohou ocitnout v instanci, kde budou bojovat s protivníky, s nimiž mají v boji díky své výbavě značnou výhodu. To vše se tak bude týkat vyváženosti celé hry a algoritmů vybírajících lidské hráče podle různých scénářů. Čili pokud někdo získá pocit, že mu zakoupená výbava pomohla, bude mít i větší nutkání dále platit. 
 
Vedle toho Activision počítá i se sledováním uživatelů a jejich transakcí, na základě čehož se bude upravovat nabídka věcí, které si můžeme koupit. Jde tak o další aplikaci zautomatizovaného marketingu, s níž se už běžně setkáváme jinde. 
 
Vše toto je tak vytvořeno čistě za účelem vytáhnout z našich kapes více peněz, a to ne jednorázově, ale průběžně po celou dobu, kdy budeme daný titul hrát. Activision už vydali prohlášení, že nic z toho nebylo dosud v jejich hrách využito, ale je spíše jen otázka času, než pro to uzraje čas. Nebude to snad již ta poslední mez, kterou firmy zkusí překročit, než se setkají s opravdu silnou nevolí svých zákazníků? Nebo to bude jen další krok směřující k naprosté změně herního trhu, kde si hru "užije" jen ten, kdo platí? Uvidíme.
 


reklama
reklama
reklama
reklama