www.svethardware.cz
>
>
>

Cadence chystá pamětí GDDR6 vyrobené 7nm procesem s EUV

Cadence chystá pamětí GDDR6 vyrobené 7nm procesem s EUV
, , aktualita
Nově rozjetou výrobu pomocí 7nm procesů firem Samsung a TSMC máme spojenu především s výkonnými a/nebo úspornými čipy, jako jsou mobilní SoC či GPU Vega 20. Chystají se ale také paměti GDDR6, a to rovnou na 7nm procesu s EUV. 
K oblíbeným
reklama
Paměti GDDR5 máme spojeny především s grafickými kartami, ostatně GDDR5 je také zkratka pro graphics double data rate type five synchronous random-access memory. Nicméně v případě GDDR6 už zdaleka nejde o paměti pouze či téměř výhradně pro grafické karty. Nasazeny budou v mnoha dalších zařízeních, jako jsou SoC zaměřená na umělou inteligenci a strojové učení, systémy autonomního řízení, ADAS, těžbu kryptoměn či HPC. Pravda ale je, že mnohé tyto systémy přímo vycházejí z technologií GPU, které do světa IT přinesly vysoce paralelizované zpracování dat, takže je i logické, že se využijí takové paměti zajišťující vysokou propustnost. 
 
 
Nyní můžeme mluvit o společnosti Cadence, která si nechá vyrábět nové GDDR6 u společnosti Samsung pomocí jejího 7nm procesu s extrémní ultrafialovou litografií (7LPP EUV). Toto řešení bude využívat firemní paměťový kontroler Denali který s použitou fyzickou vrstvou zvládne propustnost 16 Gb/s na pin. To znamená, že na celkem prostém 256bitovém rozhraní tyto paměti nabídnou slušných 512 GB/s datové propustnosti. K dosažení této maximální teoretické hranice má dopomoci funkce low bit-error rate (BER). 
 
Samsung aktuálně používá svůj výrobní proces 7LPP EUV pro výrobu jistých neupřesněných SoC, a to zatím v rámci testovacího provozu. Ostatně takový proces představuje až druhou generaci 7nm technologií, což platí jak pro Samsung, tak pro TSMC. Jde tak o paměti chystané pro příští rok a ty se ostatně ještě nevyrábí. Dokončen byl jejich tape out a nyní je jejich design k dispozici pro zákazníky Cadence, kteří na jeho základě mohou začít připravovat vlastní produkty.
 
Pro nás je to další důkaz, že technologie GDDR nekončí, jak to možná mohlo vypadat před několika lety. Právě naopak, bude se rozšiřovat mezi celou řadu dalších produktů, které mají obrovský růstový potenciál, však jde o umělou inteligenci, automobilové systémy i servery. 
 
Zdroj: Anandtech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek