Call of Duty: Warzone dostal DLSS, jaký je nárůst FPS?
22.4.2021, Jan Vítek, aktualita

Už v lednu NVIDIA hlásila, že technologie RTX, a to ray tracing a DLSS přichází do titulu Call of Duty: Warzone, který už v minulém roce dostal podporu technologie Reflex. Dnes se ale podíváme na to, jak mu prospěje DLSS.
Call of Duty: Warzone tak nyní nově podporuje už DLSS a NVIDIA už v titulku slibuje, že se dočkáme až 70% zvýšení snímkovací frekvence. To ale bude pochopitelně záviset na rozlišení, nastavení kvality a na použité grafické kartě.

NVIDIA nám jako obvykle připravila výsledky svých testů, v nichž se ani slůvkem nezmiňuje o slíbeném ray tracingu, takže to necháme zatím plavat. V testech byla využita sestava s Core i9-10900K, 32 GB paměti a Windows 10 a jde o škálu karet od RTX 2060 po RTX 3090, přičemž generace Ampere je tu kompletní.

V prvním grafu máme výsledky týkající se rozlišení Full HD s nastavenou vysokou kvalitou, což platí jak pro hru samotnou, tak i DLSS. To platí i pro ostatní dva testy s Quad HD a Ultra HD, tedy až na to, že v Ultra HD je DLSS nastaveno naopak na Performance, čili naopak na nejnižší kvalitu. Je tak zřejmé, z čeho čerpá titulek informující o 70% zvýšení FPS.
V případě prvních dvou testů ve Full HD a Quad HD totiž o takový nášup snímkovací frekvence nezaznamenáme ani vzdáleně, ale i tak si můžeme výrazně polepšit, což mohou ocenit zvláště hráči vybavení monitory s vysokou obnovovací frekvencí a nezapomeňme na to, že Warzone je žánr "battle royale".

V rozlišení Ultra HD už může i některým Ampere docházet dech, a taková RTX 3060 se už propadá v průměru pod 60 FPS. Díky DLSS si ale polepší právě o slíbených 70 procent a podobné je to i u ostatních karet. Ovšem přeci jen jde o DLSS na Performance a my víme, že v tomto případě už je výsledná kvalitě přece jen slabší.

NVIDIA také připravila video, v němž ukazuje rozdíly ve výkonu, ale především také ve výsledné kvalitě zobrazení.
Krom toho přichází DLSS také do her Modern Warfare (hlavní kampaň) a Blacks Ops Cold War Zombies.