CD Projekt Red se brání nařčení: chamtivost necháváme ostatním
20.11.2017, Jan Vítek, aktualita

Studio CD Projekt Red bylo nařčeno, že chce chystaný Cyberpunk 2077 nabídnout v podobě "hra jako služba", aby z něj vytvořilo komerčně významný produkt se vším, co si za tím můžeme dnes představit. To už stačil zástupce studia rezolutně popřít.
S tím, že by se studio CD Projekt Red mohlo chtít svézt na vlně mikrotransakcí, loot boxů, pay to win mechanismů a kde čím ještě, přišel youtubový magazín Pretty Good Gaming, který si po svém vyložil odpovědi z interview se CEO studia Adamem Kicińskim. Ten měl prohlásit, že očekává mnohem vyšší prodeje titulu Cyberpunk 2077 v porovnání s předchozími hrami série Zaklínač a že nová hra bude "více komerčně zaměřená" a že toho chce dosáhnout i pomocí multiplayeru. Podívat se ostatně můžete sami:
Ani není divu, že to zrovna v této době vyvolalo podezření, že vývojáři chtějí jít ve šlépějích velkých nakladatelů jako je Electronic Arts či Activision - Blizzard a jejich hlavním záměrem bude právě onen komerční úspěch.
.@PrettyBadTweets Worry not. When thinking CP2077, think nothing less than TW3 — huge single player, open world, story-driven RPG. No hidden catch, you get what you pay for — no bullshit, just honest gaming like with Wild Hunt. We leave greed to others.
— CD PROJEKT RED (@CDPROJEKTRED) 19. listopadu 2017
To vše už stačil někdo z CD Projekt Red na oficiálním účtu na Twitteru popřít s tím, že se nemáme obávat. Pokud jde o Cyberpunk 2077, máme očekávat v podstatě to samé, co od třetího Zaklínače, čili důraz na single player, otevřený svět a silný RPG příběh. Nebudou tu žádné háčky a zákazníci mají prostě dostat to, za co si v prvé řadě zaplatili. Tweet je zakončen prohlášením, že CD Projekt Red přenechává chamtivost jiným.
Však Kiciński v podstatě jen prohlásil, že se snaží i o komerční úspěch, což v žádném případě automaticky neznamená, že budou z nebe padat loot boxy a integrace multiplayeru také hned nepředstavuje nástup systému pay to win. Vyjádření studia je navíc dostatečně jasné a nesnaží se mlžit, takže to vypadá, že zde není třeba hledat žádný skandál.
Zde najdete původní rozhovor s CEO studia, který se týká i samotného Zaklínače a GWENT.