www.svethardware.cz
>
>
>
>

Co je uvnitř PlayStation Classic? Podívejte se

Co je uvnitř PlayStation Classic? Podívejte se
, , aktualita
Hardware pohánějící konzoli, která je zmenšenou kopií původní PlayStation, nebude na dnešní poměry pochopitelně nic moc. Co konkrétního se ale dostalo do nové PlayStation Classic, že zvládne renderovat 20 her pro PS1? 
K oblíbeným
reklama
Sony PlayStation Classic je další z řady staronových konzolí, které přicházejí ve zmenšené verzi. Malé jsou i proto, že dnes na staré hry, které na nich před mnoha lety běhaly, stačí kdejaké SoC i v případě, že bude nutná emulace. To se tak týká i tohoto případu. 
 
 
Velikost konzole PlayStation Classic dobře ukazují dva přední USB porty, dle nichž je to opravdu jen malá krabička, která obsahuje jeden poloprázdný tištěný spoj. Kdyby tak Sony chtělo, tato konzole by mohla být ještě podstatně menší. Krom dvou USB portů pro ovladače tu máme na opačné straně jeden port HDMI a pak malý napájecí konektor hned vedle. Na desce pak najdeme čtyři hlavní čipy, a to jednak hlavní procesor či SoC, dva paměťové čipy a jeden NAND Flash. 
 
 
Do našich obchodů má PlayStation Classic dorazit 3. prosince s cenou pod 3000 Kč a do ní bude spadat také dvacítka her, jež má být namíchaná z titulů pro standardy NTSC a PAL. Proč by nás to mělo v době LCD zajímat? V době CRT zobrazovadel měly hry pro PAL v případě PS1 vyšší rozlišení, ale pro nižší obnovovací frekvenci 50 Hz. NTSC s nižším rozlišení pracovaly při 60 Hz, což byl hlavní rozdíl. Často pak byly hry vyvíjeny pro NTSC a pak upraveny pro PAL, což někdy přineslo jako vedlejší efekt černé okraje na obrazovce. 
 
Očekávali bychom tak, že si Sony pro svou Classic vybere prostě 60Hz verze NTSC her, neboť dnes je tato obnovovací frekvence v případě televizorů i monitorů standardní, ale dle The Verge jsou alespoň americké verze konzole vybaveny 11 NTSC a 9 PAL hrami. Důvod může být ten, že verze PAL určené pro Evropu přišly později než NTSC, a tak obsahovaly i různé opravy samotných her, a byly tak v celkově lepším stavu. Ale to je jen teorie.
 
 
Co ale najdeme uvnitř této konzole. Díky Digital Foundry se můžeme podívat na její hardware zblízka a zjistit, že oproti předpokladům si Sony nevybralo SoC z PlayStation Vita, ale prostě jeden z dostupných ARMových SoC. Jde o MediaTek MT8167A se čtyřmi jádry ARM Cortex-A35 na 1,5 GHz s GPU PowerVR GE8300. Pak je tu celkem 1 GB paměti DDR3-1866 MHz a 16 GB paměti NAND Flash pro uložení samotných her. Ty tak běží v rámci emulace, a to konkrétněna softwaru PCSX ReARMed. Původní PlayStation přitom byla založena na RISCovém procesoru MIPS R3051 na necelých 34 MHz a pouze 2 MB RAM plus 1 MB pro video, takže je jasné, že i onen MediaTek s gigabajtem paměti je nadbytečný luxus. 
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy? AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy?
Tum Apisak se letmo zmínil o procesoru AMD Ryzen 5 3500, který by měl nastoupit s výbavou šesti jader bez SMT. Mohl by se tak stát velice zajímavou volbou pro herní sestavy s rozumnou cenou, ostatně dnes je pro hry šest fyzických jader vhodná výbava.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář