reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Co je uvnitř PlayStation Classic? Podívejte se

30.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Co je uvnitř PlayStation Classic? Podívejte se
Hardware pohánějící konzoli, která je zmenšenou kopií původní PlayStation, nebude na dnešní poměry pochopitelně nic moc. Co konkrétního se ale dostalo do nové PlayStation Classic, že zvládne renderovat 20 her pro PS1? 
Sony PlayStation Classic je další z řady staronových konzolí, které přicházejí ve zmenšené verzi. Malé jsou i proto, že dnes na staré hry, které na nich před mnoha lety běhaly, stačí kdejaké SoC i v případě, že bude nutná emulace. To se tak týká i tohoto případu. 
 
 
Velikost konzole PlayStation Classic dobře ukazují dva přední USB porty, dle nichž je to opravdu jen malá krabička, která obsahuje jeden poloprázdný tištěný spoj. Kdyby tak Sony chtělo, tato konzole by mohla být ještě podstatně menší. Krom dvou USB portů pro ovladače tu máme na opačné straně jeden port HDMI a pak malý napájecí konektor hned vedle. Na desce pak najdeme čtyři hlavní čipy, a to jednak hlavní procesor či SoC, dva paměťové čipy a jeden NAND Flash. 
 
 
Do našich obchodů má PlayStation Classic dorazit 3. prosince s cenou pod 3000 Kč a do ní bude spadat také dvacítka her, jež má být namíchaná z titulů pro standardy NTSC a PAL. Proč by nás to mělo v době LCD zajímat? V době CRT zobrazovadel měly hry pro PAL v případě PS1 vyšší rozlišení, ale pro nižší obnovovací frekvenci 50 Hz. NTSC s nižším rozlišení pracovaly při 60 Hz, což byl hlavní rozdíl. Často pak byly hry vyvíjeny pro NTSC a pak upraveny pro PAL, což někdy přineslo jako vedlejší efekt černé okraje na obrazovce. 
 
Očekávali bychom tak, že si Sony pro svou Classic vybere prostě 60Hz verze NTSC her, neboť dnes je tato obnovovací frekvence v případě televizorů i monitorů standardní, ale dle The Verge jsou alespoň americké verze konzole vybaveny 11 NTSC a 9 PAL hrami. Důvod může být ten, že verze PAL určené pro Evropu přišly později než NTSC, a tak obsahovaly i různé opravy samotných her, a byly tak v celkově lepším stavu. Ale to je jen teorie.
 
 
Co ale najdeme uvnitř této konzole. Díky Digital Foundry se můžeme podívat na její hardware zblízka a zjistit, že oproti předpokladům si Sony nevybralo SoC z PlayStation Vita, ale prostě jeden z dostupných ARMových SoC. Jde o MediaTek MT8167A se čtyřmi jádry ARM Cortex-A35 na 1,5 GHz s GPU PowerVR GE8300. Pak je tu celkem 1 GB paměti DDR3-1866 MHz a 16 GB paměti NAND Flash pro uložení samotných her. Ty tak běží v rámci emulace, a to konkrétněna softwaru PCSX ReARMed. Původní PlayStation přitom byla založena na RISCovém procesoru MIPS R3051 na necelých 34 MHz a pouze 2 MB RAM plus 1 MB pro video, takže je jasné, že i onen MediaTek s gigabajtem paměti je nadbytečný luxus. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama