reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Dexmo: rukavice, díky níž ucítíme virtuální realitu

29.8.2016, Jan Vítek, aktualita
Dexmo: rukavice, díky níž ucítíme virtuální realitu
Rostoucí trh s moderními zařízeními pro virtuální realitu láká stále více firem. Nedávno svůj nový headset ohlásil výrobce monitorů AOC a nyní se přihlásila čínská společnost Dexta Robotics s rukavicemi Dexmo.
Už dlouho si můžeme číst o různých doplňcích, které nám mají zajistit celkově lepší vjem virtuální reality. Co se týče toho vizuálního a případně sluchového, to zajistí samotné headsety, ale když nás pak virtuální realita zcela odřízne od té opravdové, pak v té zůstanou naše ostatní smysly. Jde pak především o možnosti interakce, čili využití končetin a hmatu, na něž se různé firmy zaměřují. K tomu mohou posloužit různé ovladače vybavené senzory nebo rovnou celá šlapadla, která nám umožní zahrát si na křečka v kolesu a běhat po virtuálním světě, aniž bychom se v tom reálném hnuli z místa. Co ale když si budeme chtít nějaký virtuální objekt osahat či rovnou vzít do rukou? K tomu mají posloužit exoskeletonové rukavice Dexmo, jež byly nyní představeny ve zbrusu nové verzi, která už nevypadá jako "garážový hardware".





Princip je naprosto jednoduchý. Rukavice slouží jednak jako pohybové ovladače, jež může počítač rekonstruovat ve 3D světě, což je základní předpoklad toho, abychom mohli uchopit nějaký objekt. Když pak natáhneme ruku třeba po virtuální gumové kačence, exoskeletonová rukavice začne na jednotlivé prsty působit silou, která by měla víceméně odpovídat odporu gumového těla oné kačenky. Uvnitř dlaně však nic nemáme, neboť rukavice na ně působí z opačné strany, takže je nutí se rozevírat.





Je tak zřejmé, že zde bude záviset především na tom, jak je celý systém vyladěn. Počítač by měl být schopen přesně určit polohu jednotlivých prstů na daném objektu, aby pak rukavice za každý z nich tahala tou správnou silou. Je také naprosto zřejmé, že jde pouze o sílu působící na prsty a ne na celou ruku. Dexmo tak nemůže simulovat tíhu nějakého objektu, nebo i odpor při jeho posunování, čili zkrátka vše, k čemu potřebujeme svaly celé ruky, nejen prstů.


Má ale prostředky k tomu, abychom jednoznačně rozlišili uchopení virtuálního meče třeba od mačkání polštáře. Ruklavice přitom pracuje bezdrátově a má být i dostatečně lehká, aby se uživatel brzy neunavil. Otázka je výdrž baterií a zatím také můžeme vidět, že výrobce nemá vlastní pohybový senzorický systém, neboť používá ovladače od firmy HTC, která je vyvinula pro svůj headset Vive (ten má ostatně člověk ve videu na hlavě).

Výrobce uvádí, že toto zařízení nechce vypustit na trh do té doby, než na něm bude připraven software, který by je mohl využít. Plánuje se, že kromě HTC Vive bude moci rukavice Dexmo pracovat i s konkurenčním Oculus Rift a s Microsoft Hololens. Co se týče účelu, zájem by mohli mít nejen hráči, ale také různé firmy, což je potvrzeno právě podporou Hololens, který v žádném případě není primárně vyvíjen jako herní či zábavní zařízení.

Zdroj: Extremetech

reklama