Divinity Original Sin 2: adepta na RPG roku se prodalo již milion kopií
30.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Příznivci herních sérií Baldur's Gate, Pillars of Eternity a podobných by měli zavětřit po novém titulu studia Larian, které dostalo před dvěma měsíci na trh nový díl hry Divinity: Original Sin. Ten více než úspěšně navazuje na původní cRPG titul.
Belgické studio Larian známe už díky jejich mnohem starším hrám jako Divine Divinity, takže jejich Divinity: Original Sin nebyla žádná prvotina, ale hra založená na zkušenostech z předchozích titulů a bylo to na ní vidět. Můžeme ji vidět jako moderního následovníka her od Black Isle, a to vedle titulů studia Obsidian Entertainment, které nás oblažilo hrou Pillars of Eternity. A že se můžeme v případě her od Larian připravit také na řádnou dávku humoru a zlehčených situací, na to ukazuje už jeho logo.
Původní Divinity: Original Sin se tak nebrala příliš vážně, však nezanedbatelnou část hry jsme bojovali se zuřivými sněhuláky a narazit jsme mohli také na postavu ze zcela jiného světa, a sice z toho našeho, kterou naši avataři přirozeně považovali za naprostého blázna a výtečné byly také lidmi nahrané hlasy zvířat včetně bučení, mečení, štěkání, atd. Nový díl se však už bere o poznání vážněji, i když humor z něj ani tak nevymizel.
V novém Divinity: Original Sin 2 se tvůrci nesvázáni pravidly jako AD&D nerozpakovali výrazně pozměnit herní systém. Přibylo využití Source vedle obvyklé magie, což se řídí vlastními pravidly, zcela se změnil systém brnění nyní využívající zvlášt fyzickou a magickou obranu, změnilo se rozdělování bodů, které budeme využívat v tahových soubojích, ale podstata hry zůstala stejná, a to včetně smyslu pro detail a především je to stále hra s obrovským herním světem, která slibuje desítky hodin zábavy a nechystá se nás při tom vést za ručičku.
Na druhou stranu stále můžeme ukládat pozici kdykoliv uprostřed soubojů a také je možné zcela změnit rozdělení bodů mezi dovednostmi, čímž autoři bojují proti hráčově frustraci, aniž by mu postup ve hře nějak výrazně ulehčili. I druhý díl je totiž pečlivě vyvážen, takže pokud se pustíte do boje s protivníkem s dvěma či třemi úrovněmi navíc, hra vám dá zcela jasně najevo, že u něj ještě nemáte co dělat, neboť prostě nebudete mít šanci. Zkrátka každá úroveň postavy se zde velice počítá. Tím jsme pochopitelně zdaleka nepokryli vše, co DOS2 nabízí. Je toho mnohem více včetně (rovněž pozměněného) craftingu, košatých dialogů, možnosti využívání okolního prostředí, překvapení a zvratů, atd.
... at least, not without the best fans in the world! In just a couple of months we've roared past this huge landmark, and it's all down to you! pic.twitter.com/PiimrwV9b8
— Larian Studios (@larianstudios) 28. listopadu 2017
Pro příznivce těchto her je tak jistě dobrá zpráva, že této novinky se za cca dva měsíce prodalo už milion kopií a jde o další důkaz toho, že opravdová kvalita se může obejít bez DRM (DOS2 je i na GoGu), mikrotransakcí a navíc ani nejde o titul s plnou "AAA cenou". Zdaleka nejvíce kopií se prodalo na Steamu a zhruba jen 10 procent na GoGu.
Zdroj: Larian - via Twitter