reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

EA kupuje firmu Gamefly, je budoucností streaming her?

23.5.2018, Jan Vítek, aktualita
EA kupuje firmu Gamefly, je budoucností streaming her?
Firmy se v posledních letech snaží zajistit si takový příjem, který by byl dlouhodobý, a ten dokáží poskytnout služby. Společnost Electronic Arts nyní získala streamovací firmu Gamefly, která do tohoto schematu dobře zapadá.
Herní společnosti už dávno stejně jako jiné zjistily, že lepší než prodávat jednotlivé produkty jednorázově je zajistit si od zákazníků pravidelné platby za služby. Proto jsme zažili přechod z prostého prodeje her na tzv. Season Pass a pak přišly mikrotransakce, loot boxy, apod. I v tomto případě se však zákazník musí vždy rozhodnout ke koupi, zato předplatné, to je něco jiného. Takové předplatné zajišťuje firmám dlouhodobý jistý příjem a čím delší, tím tedy lepší a pak rozhodně dává smysl, když takové předplatné bude pramenit z poskytování služeb jako streamování her. 
 
 
 
Představme si tak, že by Electronic Arts už nenabízeli prodej her, jež by běžely na našem hardwaru, ale prostě by na něj byly streamovány. My bychom tak potřebovali pouze nevýkonný počítač či jiné zařízení, jako i prostou televizi, čímž bychom ušetřili. Na druhou stranu bychom už neměli nad takovým během hry v podstatě žádnou kontrolu, platit bychom museli to, co si firma za hodinu hraní řekne a bez rychlého připojení k Internetu s krátkou odezvou bychom měli smůlu. Mezi pozitiva by se ale dala počítat ještě jedna věc, a sice to, že podvodníci by nejspíše měli smůlu, neboť by těžko našli cestu, jak do her propašovat cheatovací prográmky. 
 
V každém případě, dnes se nedá říci, že by byl trh na takovou obrovskou změnu připraven a že by zákazníci byli ochotni opustit své sestavy či konzole a dobrovolně akceptovat předplacené streamované hry. To se však může postupně změnit, čemuž nahrává i prudce rostoucí oblast datových center, která má před sebou světlou budoucnost.
 
 
Shodou okolností jsme se tomu věnovali dnes i v případě společnosti Sony, která se chce odklonit od výroby hardwaru a přejít k poskytování služeb. O EA by se tak dalo říci něco podobného, ovšem v jejím případě nejde o prodej hardwaru, ale her. Tato firma si k tomu pořídila společnost Gamefly, která jí zajistí možnost poskytnutí širší nabídky, než jaká byla v případě platformy EA Access. Ta nabízela pouze katalog her od EA, což pochopitelně značně omezovalo okruh případných zájemců. 
 
Nyní tak bude mít EA k dispozici další způsob distribuce her a také možnost jím nabízet hry jiných společností, od čehož si může slibovat sběr cenných dat o tom, co a jak hráči hrají, čili i co, kdy a proč funguje, nebo nefunguje. 
 


reklama