reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Google News  |  Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak  |   Svět mobilně
Proč mít u nás profil?

EA trénuje umělou inteligenci v Battlefield 1

, , aktualita
EA trénuje umělou inteligenci v Battlefield 1
EA zkouší AI, aneb mluvit budeme o společnosti Electronic Arts, která zkouší trénovat silnou umělou inteligenci, která by mohla vytvořit důstojné oponenty ve hře Battlefield 1. Jde konkrétně o práci odnože EA SEED. 
Electronic Arts mluví přímo o AI agentech, kteří by byli vysíláni do multiplayerových seancí hry Battlefield 1 a samozřejmě potenciálně i dalších titulů, kde se řežou hráči mezi sebou. Projekt má na svědomí EA SEED, což je zkratka pro Search for Extraordinary Experiences Division, jak se EA asi trošku inspirovalo projektem SETI. 
 
 
Novou technologii vysvětluje technický ředitel SEEDu Magnus Nordin, který se již dříve zabýval Google DeepMind a tvorbou umělých inteligencí navržených pro co nejlepší úspěchy při hraní starých titulů pro počítače Atari. Battlefield 1 tak představuje slušný skok od her jako Space Invaders nebo Asteroids, ale Nordin samozřejmě dostal možnost zřídit si celý tým spolupracovníků. 
 
Ten nejdříve využil velice prostou 3D střílečku s co nejjednodušší grafikou, aby otestoval algoritmy a postupně vytrénoval neuronovou síť. Tento "AI agent" pak byl s pomocí studia DICE integrován do hry Battlefield 1, ovšem její plná grafika se ukázala vizuálně moc komplikovaná, a tak byla pro potřeby AI zredukována. Ostatně umělá inteligence se nemusí kochat bohatými texturami či částicovými efekty. 
 
 
AI agent však vstoupil do hry zcela nepolíben interakcí s lidskými hráči, jejichž snažení nejdříve po dobu 30 minut pozoroval a pak vyzbrojen základními informacemi o tom, jak se pohybovat, střílet a tak dále začal sám hrát. Celkově pak umělá inteligence ve hře strávila 300 dní čistého času, ovšem ne jako jeden AI agent, ale jako víc hrajících souběžně. 
 
V přiloženém videu se můžete podívat na to, kam až se AI dostala. Stále se dostává do situací, kdy je evidentně zmatena, a tak se ještě má co učit (viz 1:08). Brit se tak může dostat do zacykleného tanečku s Němcem ve stylu psa, co si chňape po vlastním ocasu, ačkoliv zde je oním ocasem nepřítel, kterého ne a ne dostat na mušku. SEED ale uvádějí, že pokud jde o souboje s využitím ručních střelných zbraní, AI agenti už nyní dokáží proti lidským hráčům obstát. 
 
EA a zástupci SEED si jsou ale jisti, že tato technologie dokáže hluboce změnit vývoj her a herní zážitky v příštích letech. Otázka je, na co přesně se má tato AI využít. V případě multiplayeru snad jen v případě nedostatku hráčů, což je spíše proti zájmům firmy EA, ovšem velice bychom si něco takového mohli pochvalovat ve hře pro jednoho hráče, pokud by však taková AI dokázala v reálném čase běžet na našem PC. 
 
Nyní je na řadě více se zaměřit na schopnost AI agentů spolupracovat a těžit z toho. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama
reklama
reklama
reklama