
Komentářů: 24, score 0.8 | TV Freak: 14/0.0 | Svět mobilně: 2/2.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 3 (přehled)
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 7.4.2024 s hodnocením -1:
Tak šrotujte dál.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Jinak web https://www.aaaauto.cz dnes 7. 4. 2024 eviduje 9629 vozů k prodeji. Nad 300 tis. km má 184 aut (1,91%), nad 200 tis. km má 1819 aut (18,89%). Podle Vás je tedy cca pětina nabídky šrot. :-)))
A pojďme po letech. Nad 200 tis. km vozy do roku 2003 - 34 ks (0,35%), 2004 - 2007 je 270 ks (2,8%) a 2008 až 2011 je 570 ks (5,92%).
Šrotace je při neopravitelnosti, resp. při finanční nerentabilitě opravy. Nebo pokud není kupec.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Jinak web https://www.aaaauto.cz dnes 7. 4. 2024 eviduje 9629 vozů k prodeji. Nad 300 tis. km má 184 aut (1,91%), nad 200 tis. km má 1819 aut (18,89%). Podle Vás je tedy cca pětina nabídky šrot. :-)))
A pojďme po letech. Nad 200 tis. km vozy do roku 2003 - 34 ks (0,35%), 2004 - 2007 je 270 ks (2,8%) a 2008 až 2011 je 570 ks (5,92%).
Šrotace je při neopravitelnosti, resp. při finanční nerentabilitě opravy. Nebo pokud není kupec.
Komentář z 20.3.2025 s hodnocením 0:
"Stále jste ale nepodal důkaz o tom, že tu belgickou továrnu zavřeli právě kvůli cenám elektřiny. "
A Váš důkaz je nedostatečný?
"ta továrna se zavřela zrovna v době, kdy v Belgii byla nejlevnější elektřina v průběhu posledních 3 let. Ne ve srovnání s Evropou, ale ve srovnání s tím, co bylo v Belgii předtím"
Takže 3. roky zpět musíte do prodejní ceny promítnout vysoké ceny elektřiny znamená, že výsledný produkt máte v prodejní ceně, která způsobuje malý zájem kupujících. Pokud by se jim dařilo auto vyrobit o pitomých 15% levněji, prodejní cena klesne o 10% a vznikne prostor pro marži prodejního řetězce.
Jinak pokud mě chcete dostat do situace, kdy Vám napíšu, že nemám důkaz o tom, že zavřeli továrnu kvůli vysokým cenám, tak píšu: Já, uživatel Eidž, nemám důkaz o tom, že Audi v Bruselu zavřelo továrnu kvůli vysokým cenám energií.
Pokud jsem tím přispěl k Unity, stálo to za to.
Pokud diskuze s Vámi jsou o tom, že uživatel nemá právo napsat příspěvek vyjadřujícího jeho názor, bez doložení citací a zdrojů, tak já to respektuji. Obsahově jste Vy tvůrcem tohoto webu, takže jaké diskuze zde jsou, je o tom, co moderátor/administrátor/tvůrce dovolí.
A Váš důkaz je nedostatečný?
"ta továrna se zavřela zrovna v době, kdy v Belgii byla nejlevnější elektřina v průběhu posledních 3 let. Ne ve srovnání s Evropou, ale ve srovnání s tím, co bylo v Belgii předtím"
Takže 3. roky zpět musíte do prodejní ceny promítnout vysoké ceny elektřiny znamená, že výsledný produkt máte v prodejní ceně, která způsobuje malý zájem kupujících. Pokud by se jim dařilo auto vyrobit o pitomých 15% levněji, prodejní cena klesne o 10% a vznikne prostor pro marži prodejního řetězce.
Jinak pokud mě chcete dostat do situace, kdy Vám napíšu, že nemám důkaz o tom, že zavřeli továrnu kvůli vysokým cenám, tak píšu: Já, uživatel Eidž, nemám důkaz o tom, že Audi v Bruselu zavřelo továrnu kvůli vysokým cenám energií.
Pokud jsem tím přispěl k Unity, stálo to za to.
Pokud diskuze s Vámi jsou o tom, že uživatel nemá právo napsat příspěvek vyjadřujícího jeho názor, bez doložení citací a zdrojů, tak já to respektuji. Obsahově jste Vy tvůrcem tohoto webu, takže jaké diskuze zde jsou, je o tom, co moderátor/administrátor/tvůrce dovolí.
Komentář z 19.3.2025 s hodnocením 0:
Pane Šurkalo, zde máte zdroj o drahé elektřině:
https://www.elektrina.cz/cena-elektriny-u-nas-a-v-evrope-cesi-plati-ze-vsech-nejvice
Zřejmě jste asi v situaci, kdy ve své domácnosti nemusíte řešit cenu elektřiny. Jinak by jste i bez zdroje věděl, že jen cena silové elektřiny je dnes úplně jinde, než v roce 2020. A to se týká ČR.
Kromě své domácnosti to ve svém zaměstnání (energetik) od pádu Bohemia Energy řešíme neustále. Drahé energie (elektřina, teplo) se následně propisují do ceny výrobků a to následně způsobuje, že odběratelé berou míň nebo úplné nic.
A upřímně - čekám kdy to bude pokračovat dál, Spolana nebude poslední, kdo padne.
https://cnn.iprima.cz/neratovicka-spolana-v-prvni-polovine-roku-ukonci-cast-vyroby-vetsinu-zamestnancu-propusti-462992
Takže Vaší logikou - ano, Audi v Bruselu zavřelo fabriku pro 3000 lidí proto, že to v Mexiku vyrobí levněji.
Ale to není důkaz o tom, že v Evropě máme drahé energie.
Možná by jste mohl jít do Evropského parlamentu, asi by jste si tam velmi porozuměl s těmi, co tam už jsou, a navrhují směrnice.
https://www.elektrina.cz/cena-elektriny-u-nas-a-v-evrope-cesi-plati-ze-vsech-nejvice
Zřejmě jste asi v situaci, kdy ve své domácnosti nemusíte řešit cenu elektřiny. Jinak by jste i bez zdroje věděl, že jen cena silové elektřiny je dnes úplně jinde, než v roce 2020. A to se týká ČR.
Kromě své domácnosti to ve svém zaměstnání (energetik) od pádu Bohemia Energy řešíme neustále. Drahé energie (elektřina, teplo) se následně propisují do ceny výrobků a to následně způsobuje, že odběratelé berou míň nebo úplné nic.
A upřímně - čekám kdy to bude pokračovat dál, Spolana nebude poslední, kdo padne.
https://cnn.iprima.cz/neratovicka-spolana-v-prvni-polovine-roku-ukonci-cast-vyroby-vetsinu-zamestnancu-propusti-462992
Takže Vaší logikou - ano, Audi v Bruselu zavřelo fabriku pro 3000 lidí proto, že to v Mexiku vyrobí levněji.
Ale to není důkaz o tom, že v Evropě máme drahé energie.
Možná by jste mohl jít do Evropského parlamentu, asi by jste si tam velmi porozuměl s těmi, co tam už jsou, a navrhují směrnice.
Nejvíce přínosné komentáře
Nějaký zdroj k tomu?"
Z 10. 7. 2024 informace, že se bude něco dít, jestli se nezmění stav:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/audi-etron-q8-brusel-tovarna-elektromobil.A240710_095118_automoto_fdv
1. 3. 2025 informace o zavření:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/audi-brusel-tovarna-fabrika-q8-e-tron-elektromobil.A250228_171051_automoto_fdv
Proč je malý zájem o elektromobily v EU?
Protože princip jakékoliv továrny je, že kromě výroby má prodej. Když není prodej, není továrna. K čemu je vývoj, efektivita výroby, když finální produkt neprodáte?
Pro představu - Brusel, cca 195 tis. obyvatel, Plzeň cca 185 tis. obyvatel. Skupina Škoda Transportation a.s. měla v roce 2022 cca 6 tis. zaměstnanců. Takže pro představu - každý druhý by ztratil práci, tj. zdroj příjmů.
"Čína má také systém emisních povolenek."
A je platný? Já nemám detailní přehled o emisním systému Číny, ale jejich systém měl vstoupit v platnost nejdříve 2028.
A problém EU ETS je, že si povolenku může koupit jakýkoliv subjekt. Takže se bohužel stalo i to, že americké investiční fondy nakoupili povolenky. Tím se zvedla cena zbylých povolenek v systému. Proč to udělali? Protože to vnímají jako zajišťenou investici s rostoucí hodnotou.
Důsledek - zdražení elekřiny a tepla v EU.
A mimochodem, v Číně ještě v současné době projektují a plánují stavět tepelné elektrárny na uhlí. Takže to byznysově je kladné, i s tím jejich emisním systémem.
V ČR by jste dnes nesehnal peníze ani na studii uhelné elektrárny. Protože řešíme prdy krav.
Jestli EU vyprodukovala, s schválně píšu minulý čas, 11% světových emisí CO2, tak i kdyby se nám Greendeal podařil a produkovali jsme 0% (třeba i tím, že zavřeme průmysl v EU), tak pořád žijeme na planetě Zemi a přesun zdroje CO2 z místa A do místa B nevyřeší problém.
To se stalo s hutěmi v Ostravě. Kvůli emisím hutě skončili. Ale ocelárny ještě fungovaly a odkud kupovaly ocel? Z Brazíle, z Ruska. A už skončily i ocelárny.
A toto bude GreenDeal - v Evropě skončí průmysl. Ale kde budou Evropané pracovat, aby měli mzdu, o tom GreenDeal mlčí...
Myslím si, že ve Vašem výčtu chybí Mercedes, který je taky dost dobrý.
Ano, to, že píšu kritiku, neznamená, že daný segment ignoruji.
Nicméně, o 1 MW dobíjení jsem zatím od Evropských automobilek nic nečetl. V praxi to asi moc nepůjde použít, ale právě z pohledu technologie je důležitější, než teoretické dobíjení 1 MW to, že přešli na architekturu 1000 V.
V každém případě, vývoj je to zajímavý.