Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Registrace: 26.2.2023
Komentářů: 24, score 0.8 | TV Freak: 14/0.0 | Svět mobilně: 2/2.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 3 (přehled)
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 5.10.2024 s hodnocením +4:
Bylo by možné doplnit odhat, kolik minut provozu získali uživatelé nabízející na 80%? Respektive, poznají to uživatelé nabízející na 80%, že kapacita baterie už není 100%, ale 98%? Takže vlastně o kolik minut provozu se uživatelům nabízející na 100% zmenší doba provozu tím, že kapacita baterie po roce provozu není 100%, ale 95%?
Komentář z 19.3.2025 s hodnocením +2:
""Díky drahé elektřině Audi v Bruselu zavřelo továrnu ​­­(3000 pracovních míst​­­)­­"

Nějaký zdroj k tomu?­"

Z 10. 7. 2024 informace, že se bude něco dít, jestli se nezmění stav:
https:­/­/www.idnes.cz­/auto­/zpravodajstvi­/audi­-etron­-q8­-brusel­-tovarna­-elektromobil.A240710_095118_automoto_fdv

1. 3. 2025 informace o zavření:
https:­/­/www.idnes.cz­/auto­/zpravodajstvi­/audi­-brusel­-tovarna­-fabrika­-q8­-e­-tron­-elektromobil.A250228_171051_automoto_fdv

Proč je malý zájem o elektromobily v EU?
Protože princip jakékoliv továrny je, že kromě výroby má prodej. Když není prodej, není továrna. K čemu je vývoj, efektivita výroby, když finální produkt neprodáte?
Pro představu ­- Brusel, cca 195 tis. obyvatel, Plzeň cca 185 tis. obyvatel. Skupina Škoda Transportation a.s. měla v roce 2022 cca 6 tis. zaměstnanců. Takže pro představu ­- každý druhý by ztratil práci, tj. zdroj příjmů.

"Čína má také systém emisních povolenek.­"
A je platný? Já nemám detailní přehled o emisním systému Číny, ale jejich systém měl vstoupit v platnost nejdříve 2028.
A problém EU ETS je, že si povolenku může koupit jakýkoliv subjekt. Takže se bohužel stalo i to, že americké investiční fondy nakoupili povolenky. Tím se zvedla cena zbylých povolenek v systému. Proč to udělali? Protože to vnímají jako zajišťenou investici s rostoucí hodnotou.
Důsledek ­- zdražení elekřiny a tepla v EU.
A mimochodem, v Číně ještě v současné době projektují a plánují stavět tepelné elektrárny na uhlí. Takže to byznysově je kladné, i s tím jejich emisním systémem.
V ČR by jste dnes nesehnal peníze ani na studii uhelné elektrárny. Protože řešíme prdy krav.
Jestli EU vyprodukovala, s schválně píšu minulý čas, 11% světových emisí CO2, tak i kdyby se nám Greendeal podařil a produkovali jsme 0% ­(třeba i tím, že zavřeme průmysl v EU­), tak pořád žijeme na planetě Zemi a přesun zdroje CO2 z místa A do místa B nevyřeší problém.
To se stalo s hutěmi v Ostravě. Kvůli emisím hutě skončili. Ale ocelárny ještě fungovaly a odkud kupovaly ocel? Z Brazíle, z Ruska. A už skončily i ocelárny.
A toto bude GreenDeal ­- v Evropě skončí průmysl. Ale kde budou Evropané pracovat, aby měli mzdu, o tom GreenDeal mlčí...
Komentář z 20.3.2025 s hodnocením +1:
Dle mého názoru je měřítkem to, zda­-li při normální stavu dodávek dílů a normální výrobě je zájem kupujících tak velký, že se na auto čeká půl rok a víc. Jestli se prodeje nedaří a plní se odstavné plochy, není to pro výrobce dobré. Může to být vliv více faktorů, nejenom prodejní ceny.
Myslím si, že ve Vašem výčtu chybí Mercedes, který je taky dost dobrý.
Ano, to, že píšu kritiku, neznamená, že daný segment ignoruji.
Nicméně, o 1 MW dobíjení jsem zatím od Evropských automobilek nic nečetl. V praxi to asi moc nepůjde použít, ale právě z pohledu technologie je důležitější, než teoretické dobíjení 1 MW to, že přešli na architekturu 1000 V.
V každém případě, vývoj je to zajímavý.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 7.4.2024 s hodnocením -1:
Tak šrotujte dál.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Jinak web https:­/­/www.aaaauto.cz dnes 7. 4. 2024 eviduje 9629 vozů k prodeji. Nad 300 tis. km má 184 aut ­(1,91%­), nad 200 tis. km má 1819 aut ­(18,89%­). Podle Vás je tedy cca pětina nabídky šrot. :­-­)­)­)
A pojďme po letech. Nad 200 tis. km vozy do roku 2003 ­- 34 ks ­(0,35%­), 2004 ­- 2007 je 270 ks ­(2,8%­) a 2008 až 2011 je 570 ks ­(5,92%­).

Šrotace je při neopravitelnosti, resp. při finanční nerentabilitě opravy. Nebo pokud není kupec.
Komentář z 20.3.2025 s hodnocením 0:
"Stále jste ale nepodal důkaz o tom, že tu belgickou továrnu zavřeli právě kvůli cenám elektřiny. ­"

A Váš důkaz je nedostatečný?
"ta továrna se zavřela zrovna v době, kdy v Belgii byla nejlevnější elektřina v průběhu posledních 3 let. Ne ve srovnání s Evropou, ale ve srovnání s tím, co bylo v Belgii předtím­"

Takže 3. roky zpět musíte do prodejní ceny promítnout vysoké ceny elektřiny znamená, že výsledný produkt máte v prodejní ceně, která způsobuje malý zájem kupujících. Pokud by se jim dařilo auto vyrobit o pitomých 15% levněji, prodejní cena klesne o 10% a vznikne prostor pro marži prodejního řetězce.

Jinak pokud mě chcete dostat do situace, kdy Vám napíšu, že nemám důkaz o tom, že zavřeli továrnu kvůli vysokým cenám, tak píšu: Já, uživatel Eidž, nemám důkaz o tom, že Audi v Bruselu zavřelo továrnu kvůli vysokým cenám energií.

Pokud jsem tím přispěl k Unity, stálo to za to.

Pokud diskuze s Vámi jsou o tom, že uživatel nemá právo napsat příspěvek vyjadřujícího jeho názor, bez doložení citací a zdrojů, tak já to respektuji. Obsahově jste Vy tvůrcem tohoto webu, takže jaké diskuze zde jsou, je o tom, co moderátor­/administrátor­/tvůrce dovolí.
Komentář z 19.3.2025 s hodnocením 0:
Pane Šurkalo, zde máte zdroj o drahé elektřině:
https:­/­/www.elektrina.cz­/cena­-elektriny­-u­-nas­-a­-v­-evrope­-cesi­-plati­-ze­-vsech­-nejvice

Zřejmě jste asi v situaci, kdy ve své domácnosti nemusíte řešit cenu elektřiny. Jinak by jste i bez zdroje věděl, že jen cena silové elektřiny je dnes úplně jinde, než v roce 2020. A to se týká ČR.
Kromě své domácnosti to ve svém zaměstnání ­(energetik­) od pádu Bohemia Energy řešíme neustále. Drahé energie ­(elektřina, teplo­) se následně propisují do ceny výrobků a to následně způsobuje, že odběratelé berou míň nebo úplné nic.

A upřímně ­- čekám kdy to bude pokračovat dál, Spolana nebude poslední, kdo padne.
https:­/­/cnn.iprima.cz­/neratovicka­-spolana­-v­-prvni­-polovine­-roku­-ukonci­-cast­-vyroby­-vetsinu­-zamestnancu­-propusti­-462992

Takže Vaší logikou ­- ano, Audi v Bruselu zavřelo fabriku pro 3000 lidí proto, že to v Mexiku vyrobí levněji.
Ale to není důkaz o tom, že v Evropě máme drahé energie.

Možná by jste mohl jít do Evropského parlamentu, asi by jste si tam velmi porozuměl s těmi, co tam už jsou, a navrhují směrnice.