reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Epic ukázal ray tracing pod UE4 v traileru Fortnite X John Wick

17.5.2019, Jan Vítek, aktualita
Epic ukázal ray tracing pod UE4 v traileru Fortnite X John Wick
Společnost Epic Games ukázala ray tracing pod UE4 v traileru Fortnite X John Wick, ačkoliv tato technika vykreslování obrazu se při prezentaci hry nedostala zrovna do popředí. A přitom je využita pro řadu prvků. 
Pokud by vás snad zajímalo, kolik je na světě k dispozici her, jež můžeme nechat vykreslovat pomocí ray tracingu, pak NVIDIA dává k dispozici celkový přehled. Je nich celkem šest plus jedno technologické demo, v němž si můžeme řádně vyzkoušet, co zvládnou grafické karty Turing. A to skutečně není mnoho, a tak se NVIDII jistě bude hodit veškerá podpora ze strany herních vývojářů a především pak vývojářů příslušných enginů. 
 
 
Mezi ty patří také Epic Games a jejich Unreal Engine 4, o němž už víme, že s ray tracingem počítá. Jde o již zmíněný Unreal Engine 4.22, o němž jsme se zmínili v únoru, jenomže v té době jsme se přímo od Epicu nedočkali žádné vhodné prezentace. Později se objevilo ray tracované demo Troll a nyní přichází Fortnite X John Wick: Wick's Bounty Trailer:
 
 
Video je velice krátké a ukáže nám jen jednu scénu z potemnělé ulice. Dozvídáme se to, že je spojeno s aktualizací populární hry, která nám umožní běhat po mapách v kůži nájemného vraha Johna Wicka a i v jeho postavě animovaného stylu můžeme vidět herce Keanu Reevese. 
 
Na účtu UE na Twitteru ale byly zveřejněny informace o technické stránce traileru. Ten byl vytvořen pochopitelně v Unreal Engine 4, přičemž ray tracing je v něm využit rovnou pro čtyři věci. Jak dobře víme, například v Battlefieldu 5 jde pouze o odrazy a v Shadow of the Tomb Raider zase pouze o stíny. Zde to je obojí plus globální osvícení scény a ambient occlusion.
 
Použití ray tracingu zrovna ve Fortnite přitom nemusí dávat každému smysl. Však tato technika je prezentována především jako to nejvhodnější pro tvorbu fotorealistické grafiky, což nesedí ke komixově pojaté hře. Nicméně proč by ta nemohla mít realistické stíny, odrazy či nasvícení a stínování?
 
 
Když ještě zůstaneme u NVIDIE, máme tu také téma podvodních scén vykreslovaných pomocí ray tracingu. Právě ty by měly mít díky tomu velice blízko k realitě s tím, jak se budou měnit vlastnosti sledovaných paprsků v simulovaném vodním prostředí. Jako obvykle se dočkáme i srovnání toho, jak vypadá scéna bez ray tracingu a s ním. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama