Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
22.3.2019, Jan Vítek, aktualita

Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici.
Zrovna v únoru jsme se dozvěděli, že Unreal Engine 4.22 přináší podporu ray tracingu a tehdy šlo zatím o Preview 1. Do dvou týdnů by se však měla objevit plná verze tohoto enginu, která již všem zájemcům nabídne podporu ray tracingu. O tu mají přirozeně zájem jak výrobci hardwaru, tak softwaru. Ti první kvůli tomu, že zákazníci budou mít důvod kupovat nový hardware a ti druzí zase proto, že budou moci posunout vizuální zpracování svých her blíže k realitě.

Jak by to mohlo vypadat, to už dávno dobře víme, ale nyní se můžeme podívat i na to, jaká je představa společnosti Epic Games
Demo Troll, které trošku překvapivě žádného trolla v podstatě neukazuje, se nesnaží prezentovat ray tracing oním levným způsobem, čili ukázkou všemožných odrazů. Ty jsou zde sice také na vodní hladině, ale to by se v rámci dané scény zvládlo i bez ray tracingu. Jde zde především o hru světla a stínů, respektive komplexních měkkých stínů v potemnělém lese. Demo bylo vykresleno právě v Unreal Engine 4.22, a to v reálném čase, ale už se nedozvíme, jaký hardware by na něco takového měl stačit.
Unreal Engine 4.22 samotný bude dle Epic Games nejrychlejší verzí UE4 a také bude vyřadovat výrazně kratší čas kompilace kódu pro pohodlí samotných vývojářů. Nabídne také možnost kooperace více uživatelů najednou v Unreal Editoru, podporu Microsoft HoloLens nebo také nové platformy Staria firmy Google.
Epic si ale všímají především ray tracingu, který má "navždy změnit způsob, jakým je tvořen digitální obsah". S tím je třeba souhlasit. Až se ray tracing prosadí pro vykreslování grafiky v reálném čase a bude k tomu dost výkonu, po rasterizaci a jejích nutných berličkách neštěkne pes.
Krom toho se také můžeme podívat na ještě jedno demo, v němž Epic Games zase ukazují svůj nový systém simulace fyzických interakcí s modely destrukce objektů. Toto demo už je založeno na Unreal Engine 4.23 a ukazuje svět Robo Recall.
Epic se také nezapomněli pochlubit, jak si vede jejich herní obchod. Dle zveřejněných údajů jej navštívilo již 85 milionů lidí.
Zdroj: Hexus.net