Galerie 2
Facebook: fake news budou kontrolovat skuteční novináři
Aktualita Ostatní Facebook

Facebook: fake news budou kontrolovat skuteční novináři

Milan Šurkala

Milan Šurkala

10

Sociální síť stále prohlašuje, že se snaží bojovat proti fake news. Systémy umělé inteligence ale na odhalení zavádějících zpráv nestačí, a tak se rozhodla najmout skutečné novináře, kteří budou ověřovat pravost zpráv.

Reklama

Fake news a Facebook jsou dlouhodobě velmi rezonujícím tématem. Šíření zavádějících informací dokáže do značné míry změnit náladu ve společnosti a ovlivnit i výsledky voleb, což bylo spojováno zejména se skandálem s Cambridge Analytica. V poslední době tak přichází s projekty, které mají možnosti prezentace zavádějících zpráv na sociální síti výrazně ztížit. Automaticky to ale moc dobře nefunguje, takže se vrací zpět ke klasické manuální lidské práci.

Facebook: fake news budou kontrolovat skuteční novináři

Pro svou záložku se zprávami News Tab tak nyní hledá skutečné lidské novináře, kteří budou zprávy procházet a hodnotit, zda se nejedná o fake news nebo jinak závadné manipulativní zprávy. Tato funkce by se do aplikace měla dostat koncem letošního roku a Facebook nechce, aby to byl další průšvih. Připomeňme, že už dnes spolupracuje se službami Snopes a PolitiFact na odhalování závadných článků a lidský faktor může situaci zlepšit. Ale také i zhoršit. Není totiž zaručeno, že najatí novináři budou skutečně objektivní a vyhodnotí nezávadnost zpráv tím správným zůsobem, což může být problém u mnoha kontroverzních témat. Tam je velké riziko, že i skutečné investigativní články odhalují závažnou kauzu mohou být odsouzeny jako příliš "senzační".

Faktem je, že stávající algoritmy Facebooku se dnes ukazují jako zkreslené (a možná i záměrně). Např. velmi rády zakazují zmínky o Facebooku samotném a mnohdy jako závadné vyhodnocují i normální články vycházející z vlastních tiskových zpráv sociální sítě.

Zroj: digitaltrends.com, theverge.com


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama