Začali se ozývat majitelé headsetu Oculus Quest 2, kteří při pokusu o přihlášení k Facebooku začali dostávat oznámení o tom, že jejich účet byl kvůli jistým aktivitám odporujícím pravidlům zrušen. Tyto uživatele přitom spojuje právě vlastnictví headsetu Quest 2 a navíc tu máme hezkou zvýrazněnou větu informující o tom, že zrušení účtu je nevratné a že bylo již přezkoumáno.

Podpora firmy Oculus přitom na svém Twitteru mluví o jistých potížích s nastavením headsetu Quest 2, jako by mělo jít o jeho nefunkčnost či jiný běžný problém a ne permanentní ban celého účtu na Facebooku, který efektivně znemožní používat zakoupený produkt.
Z vyjádření v zaslané zprávě je také zřejmé, že ve skutečnosti k žádnému přezkoumání nedošlo, neboť je nikdo ani neinicioval a iniciovat nemohl, a že jde o automaticky rozesílanou zprávu. Facebook tak už předem předpokládá, že jeho systém nedělá chyby a rovnou svým uživatelům píše, aby se v podstatě ani nesnažili stanovené rozhodnutí zvrátit. Ostatně na závěr nabízí jen odkaz na komunitní pravidla a není tu žádná informace o tom, koho můžeme požádat o případné přezkoumání tohoto rozhodnutí.
Tento případ se tak, jak jinak, začal řešit na sociálních médiích a pokud jde o podporu, kterou nabízí k danému případu firma Oculus, ta dle ohlasů nakonec vede jen k navedení na Facebook Help Center. Tam se tak mohou lidé začít dovolávat k případu, který vznikl kvůli chybě automatického systému Facebooku, a to s vědomím, že ten už dle svého vyjádření předem rozhodl o konečném banu.
Zdroj: Extremetech