reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook zakáže reklamu a propagaci tvůrcům falešných zpráv

29.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
Facebook zakáže reklamu a propagaci tvůrcům falešných zpráv
Na Facebook se poslední dobou valí kritika kvůli zobrazování falešných zpráv a jiných tzv. hoaxů. Nově tomu bude zabraňovat rozšířeným zákazem reklamy a propagace stránek, které takové zprávy často zveřejňují. 
Především po nedávných amerických prezidentských volbách se hodně začalo mluvit o nejrůznějších falešných zavádějících zprávách a jak zabránit jejich šíření. Facebook proto postupně nasazuje různá opatření, která by měla zabránit zobrazování těchto nepravdivých informací nebo je alespoň omezit. Už nyní kontroluje pravdivost externí společnost, která může označit zprávu za falešnou a jako taková pak nemůže být na sociální síti Facebook propagována. 
 
Facebook logo
 
Facebook jde nyní ještě dál a pokud někdo často zveřejňuje zprávy, které jsou označeny jako falešné, bude mít reklamy a propagaci svých stránek zakázané úplně, tedy i pro pravdivé články. Cílem je, aby se takovým subjektům omezil dosah jejich zpráv, což je finančně omezí. Nebudou tak mít důvod podobné zprávy psát, byl-li motivací právě finanční zisk, což je nejčastější důvod.  
 
Předpokládá se, že pokud se hříšník polepší, možnost vlastní propagace mu bude vrácena. Otázkou nicméně zůstává, nakolik spolehlivé je a bude určování pravdivosti informací externím subjektem a zda i ten náhodou nebude mít vlastní finanční nebo ideologické zájmy. 
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama