reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook zavádí jednotku času "flick" pro měření délky trvání snímku

23.1.2018, Milan Šurkala, aktualita
Facebook zavádí jednotku času "flick" pro měření délky trvání snímku
Pokud potřebujete přesnou synchronizaci času mezi různými snímkovacími frekvencemi a přesné vyjádření času, může vzniknout problém. Facebook a jeho divize VR tak přichází s novou jednotkou času, flickem. Ten trvá 1/705.600.000 sekundy. 
V technice existuje mnoho různých snímkovacích frekvencí a někdy je tak velmi obtížné zjistit, ve kterém přesném časovém okamžiku začíná nový snímek. Kde u jedné snímkovací frekvence nějaký snímek začíná, u jiné je v témže okamžiku třeba v polovině doby svého zobrazování. Vývojáři z divize virtuální reality z Facebooku tak přišli s novou časovou jednotkou "flick", která má usnadnit orientaci v čase a trvá pouhou 1/705.600.000 sekundy. Na první pohled možná divné číslo, ale dává smysl. 
 
Oculus Rift
 
Flicky totiž mohou být použity pro vyjádření délky trvání zobrazení snímku, a to u všech používaných snímkovacích frekvencí. Trvání každého snímku tak vždy půjde vyjádřit jako nějaký celočíselný násobek flicku. Např 1/30 sekundy (jeden snímek při 30 fps) je 23,52 milionů flicků. Celočíselně takto vyjádříte i jeden snímek při 24 fps, 29,97 fps, 50 fps nebo např. i při 90 fps používaných v brýlích pro virtuální realitu. Facebook začal tento systém využívat u virtuální reality pro svůj Oculus, kdy potřebuje v simulacích tekutin přesně (synchronizovaně) vyjádřit časové okamžiky ve videu s 24 fps pro film i v 90 fps pro virtuální realitu a vyhnout se synchronizačním chybám. 
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama