reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Flickr mění podmínky, namísto 1 TB zdarma bude limit 1000 souborů

5.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Flickr mění podmínky, namísto 1 TB zdarma bude limit 1000 souborů
Služba Flickr určená pro sdílení fotografií změnila své omezení pro ty, kteří využívají bezplatnou verzi. Namísto limitu daného kapacitou 1 TB se uplatní odlišný limit, a sice 1000 souborů či fotografií. 
Je tak jasné, že tato změna bude pro samotný Flickr znamenat výhodu, protože to by jedna fotografie musela v průměru zabrat více než gigabajt, aby se to vyplatilo samotným uživatelům. Podmínky pro ty, kteří využívají bezplatnou verzi Flickru, se tak značně zpřísňují, ovšem kdy a jak tato změna proběhne? 
 
 
Změny se projeví 5. února 2019, po němž budou soubory přesahující daný početní limit z uživatelských účtů Flickru prostě vymazány, respektive začnou být postupně mazány. Jako malou náplast na bolístku pak Flickr nabízí pro předplatitele služby pro první rok 30% slevu ze 49,99 USD na 35,04 USD. 
 
To můžeme bezpochyby vidět jako přímý důsledek akvizice, která proběhla v dubnu tohoto roku. Tehdy byl Flickr koupen od Yahoo a nyní jej vlastní SmugMug, který se zaměřuje na podobné předplatitelské služby, ale především pro firmy. 
 
Samotná služba čítající 1 TB prostoru zdarma zmizí z nabídky 8. ledna 2019. Po tomto datu už nebude možné na Flickr v rámci neplacené verze uploadovat další soubory v případě, že už jich máte více než 1000. Po 5. únoru se už bude mazat, a to prioritně ty nejstarší soubory, takže kdo nepřejde na placenou verzi nebo nemá zálohu, své fotografie může nenávratně ztratit. 
 
Flickr ještě zmiňuje, že placený účet má další výhody a jako hlavní zmiňuje neomezený úložný prostor za méně než poloviční cenu v porovnání s Apple, Google či Amazonem. Dále to je prohlížení stránek bez reklam i pro návštěvníky, rozšířené statistiky i ohledně trendů, a to i v rámci mobilní aplikace. Na začátku příštího roku se také očekávají změny ohledně videa. 
 


reklama