Před více než dvěma týdny Apple představil několik produktových novinek, mezi nimi např. chytré hodinky Apple Watch (8, SE 2, Ultra) nových generací a telefony iPhone 14. Obě tyto řady produktů přišly s novou funkcí, detekcí autonehody. Tato zařízení mají nejen 3osý gyroskop, ale také nový akcelerometr schopný naměřit přetížení až 256 G. Senzory také fungují 4krát rychleji než v předchozí generaci. To vše se spojilo s algoritmy umělé inteligence, které byly natrénovány na záznamech z mnoha různých typů autonehod.
Pokud systém na základě dat a algoritmu vyhodnotí, že došlo k autonehodě, zobrazí upozornění a začne hlasitě pípat. Pokud člověk do 20 sekund (v USA např. jen 10 sekund) nezruší volání, telefon automaticky zahájí tísňové volání. Není-li člověk schopen komunikace, telefon sám přehraje zvukovou zprávu o tom, že jste účastníkem autonehody a přibližnou polohu. Otázkou samozřejmě je, nakolik toto funguje. Na YouTube kanálu TechRax se rozhodli to vyzkoušet.
Vzali starý sedan Mercury Grand Marquis, vytvořili systém pro jeho dálkové ovládání a rozhodli se vrazit do zbytků karoserie starého BMW. Poněvadž šlo jen o kostru, ta už byla dost lehká, a protože auto trefilo jen část vozu, starý sedan si nárazu "skoro ani nevšiml" a pokračoval dál. Odnesl to v podstatě jen škrábanci a rozbitým blinkrem. Druhý pokus s větším množstvím aut byl úspěšnější, testované auto s iPhonem se zastavilo. Nejprve se zdálo, že telefon nehodu nezaregistroval, ale po chvíli skutečně začal pípat.
Třetí pokus byl nejúspěšnější, a to už testovanému autu i vystřelily airbagy. I v tomto případě začal iPhone upozorňovat na brzké vytáčení tísňové linky (v USA je prodleva jen 10 sekund). Vypadá to, že detekce autonehod skutečně funguje a nyní je spíše otázkou, kolik bude mít falešných pozitiv (zda detekuje autonehodu, ačkoli k ní nedojde).
Zdroj: jalopnik.com, techspot.com