reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google Cloud dělá radost, reklamy poslední dobou klesly

30.4.2020, Milan Šurkala, aktualita
Google Cloud dělá radost, reklamy poslední dobou klesly
Společnost Alphabet, kam patří i Google, zveřejnila výsledky svého hospodaření. Ve srovnání s minulým rokem došlo ke zlepšení, nicméně koronavirová pandemie se podepsala na příjmech z reklamy. Ty se poslední dobou snižují.
Máme zde další zveřejnění hospodaření velké IT společnosti. Tentokrát jde o Alphabet, pod který patří i Google. Proti loňskému roku (Q1/19) se hospodaření zlepšilo, nicméně proti minulému čtvrtletí (Q4/19) jde o pokles. To bylo způsobeno také koronavirovou pandemií, která se podepsala na příjmech z reklam. Ty byly s ohledem na typický výkon v tomto období solidní ještě první dva měsíce roku, ale od března došlo k dramatickému propadu.
 
Google logo
 
Celkové příjmy společnosti tak byly v minulém roce 36,34 mld. USD, v minulém čtvrtletí už 46,08 mld. USD, ale v tomto čtvrtletí došlo k poklesu na 41,16 mld. USD (meziročně +13 %). Celý reklamní systém tvoří tradičně největší část. Z loňských 30,59 mld. USD se příjmy v minulém čtvrtletí zvýšily až na 37,93 mld. USD, ale nyní zase spadly na 33,76 mld. USD (meziročně +10 %). Obě čísla tak sice vykazují pokles vůči minulému čtvrtletí, ale meziročně jde o nárůst. Podobný průběh zaznamenaly i reklamy na YouTube započítané ve výše zmíněných číslech, tam šlo o hodnoty 3,03 mld., 4,72 mld. a 4,04 mld. USD. Vidíme také to, že reklamy dělají 82 % příjmů společnosti.
 
Radost dělá společnosti Google Cloud (včetně G Suite), který roste v obou srovnáních. Zde se naopak koronavirová pandemie projevuje pozitivně, neboť roste zájem o produkty pro práci přes internet. Loni to bylo jen 1,83 mld. USD, v minulém čtvrtletí pak 2,61 mld. USD a nyní je to už 2,78 mld. USD. Stále jde ale o relativně malou část Googlu. Jde ale především o čistý zisk a ten šel u Alphabetu meziročně nahoru z 6,66 na 6,84 mld. USD.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama