reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google se zbavil svého motta "Nebuď zlý"

22.5.2018, Jan Vítek, aktualita
Google se zbavil svého motta "Nebuď zlý"
Google zveřejnil novou verzi svých pravidel se zásadami chování, v nichž téměř 20 let zaznívala mantra "Don't be evil", která měla řídit firemní hodnoty, principy a ideály. Co to znamená pro vývoj společnosti? 
Pravidlo "Don't be evil" zaznělo nedávno ve spojení s vojenským projektem Maven a právě na ně se odkazovali bouřící se zaměstnanci, kteří nechtěli mít nic společného s vývojem technologie pro vojenské drony. Už dříve toto pravidlo přitom kritizoval Steve Jobs, který v něm viděl především levnou marketingovou taktiku, ovšem případ s projektem Maven ukázal, že řada lidí z Google motto své společnosti bere opravdu vážně. Dalším příkladem budiž případ, kdy se Google rozhodl, že v Číně už nebude cenzurovat vyhledávání na adrese google.cn, kterou prostě rovnou zrušil a stáhl se z tamního trhu. 
 
 
Je to tak podivná shoda, kdy Google odstraňuje své motto velice krátce poté, co se mnoho jeho zaměstnanců začalo kvůli projektu Maven bouřit a CEO firmy byl vyzván k tomu, aby všechny podobné aktivity utnul. Z našeho pohledu to tedy vypadá, že se stal spíše pravý opak.
 
Možná že vedení firmy mělo pocit, že její motto může příště povzbudit zaměstnance k ještě silnějším protestům proti projektům, které se nedají označit za zcela etické. Však k tisícům zaměstnancům protestujícím proti spojenectví s Pentagonem se přidaly i stovky výzkumníků z oblasti umělé inteligence, kteří podpořili požadavek, aby byla spolupráce ukončena a aby Google v žádném případě nevyužíval osobní data lidí pro vojenské účely. 
 
To je totiž další strašák, který vyplývá ze spolupráce firmy Google a Pentagonu. Google může poskytnout nejen své zkušenosti s umělou inteligencí, ale právě i obrovské množství dat o lidech v zemích po celém světě, jež by mohlo přispět při cíleném zabíjení jednotlivců. 
 


reklama