reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Hardwarový GPU scheduling karet GeForce: projeví se v praxi?

25.6.2020, Jan Vítek, aktualita
Hardwarový GPU scheduling karet GeForce: projeví se v praxi?
NVIDIA se dnes v rámci představení nových ovladačů verze GeForce 451.48 WHQL pochlubila novou funkcí, což je hardwarově akcelerovaný GPU scheduling. Ten má za úkol zvyšovat výkon, čehož se chytil server wccftech. 
NVIDIA nijak zvlášť nevysvětluje, co přesně má hardwarově akcelerovaný GPU scheduling vůbec dělat a jak se má projevit na výkonu grafické karty. Víme v podstatě jen to, že GPU si pod touto funkcí má spravovat přístup k vlastní paměti samo bez přímého vlivu operačního systému, což se odrazí na výkonu a latencích. 
 
 
Server wccftech zkusil zjistit, jaký je dopad v praxi v případě her a grafických karet patřících téměř až na samotné opačné konce výkonnostního spektra generace Turing, čili GeForce RTX 2080 Ti a GeForce GTX 1650 Super. Jde jen o krátký test, v němž byly pod DirectX 12 použity hry Forza Horizon 4 a Gears Tactics, přičemž z celkem tří opakovaných testů tu máme jednak průměrné FPS a pak "99th percentile", čili FPS pro 99 % všech vykreslených snímků, což eliminuje ty nejhorší propady. 
 
Karty byly testovány na procesoru Intel Core i9-9900K s paměťmi Mushkin Redline DDR4 3600 MHZ a 32 GB a kartě EVGA Z370 Classified K, přičemž jako systém byly zvoleny samozřejmě Windows 10 v nejnovější verzi 2004, neboť právě ta nabízí v Nastavení možnost zapnout HW scheduling pro grafiku. 
 
 
Jak se dalo očekávat, výsledky nemluví vždy průkazně ve prospěch nové funkce. V případě prvního uvedeného grafu to tak vypovídá o tom, že s GPU Scheduling častěji nastávají větší náhlé propady výkonu, které žlutý sloupec nezahrnuje. V jiném testu to ale může být naopak:
 
 
Pokud ale jde o test slabší GeForCE GTX 1650 Super, pak jsou výsledky testu serveru wccftech už o něčem jiném. Ve Forze i v Gears Tactics celkem výrazně vzrostl výkon v obou měřených disciplínách, což není špatné vzhledem k tomu, že to celé získáme "zadarmo" aktivací jedné nové funkce. 
 
 
Nicméně jde jen o dvě hry, takže uvidíme, jak se hardwarový GPU Scheduling ukáže jinde (a také zda se svou reakcí nepřijdou konkurenční Radeony). 
 
Zdroj: wccftech 


reklama
reklama