Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Herní hodinky Atari Gameband nepřijdou, projekt je mrtvý

21.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Herní hodinky Atari Gameband nepřijdou, projekt je mrtvý
Brzy v minulém roce se na Kickstarteru objevil projekt Atari Gameband, který byl zmíněn už dříve a vyklubal se z něj vývoj chytrých herních hodinek. Více než 1700 lidí si myslelo, že je to dobrý nápad a poskytlo na projekt finance. 
Financování projektu Atari Gameband bylo úspěšné, protože cílová částka pro výběr byla 75 tisíc dolarů a nakonec se od 1708 lidí vybralo 325 tisíc dolarů, přičemž ti si mohli vybírat mezi hodinkami za cenu 99 a 149 dolarů. Mnozí tak evidentně chtěli více než jedny hodinky. 
 
 
Autorem hodinek je Feargal Mac Conuladh, který chtěl navázat na svůj náramek Minecraft Gameband a vytvořit hodinky vybavené starými klasickými hrami, jako jsou Asteroidy, Breakout, Centipede a, jak vidíte na fotografii, Pong. Osobně mi však uniká to, proč by někdo chtěl hrát takovéto hry na titěrném displeji, aby u toho vypadal, že se snaží nařídit hodinky a moc mu to nejde. Nicméně by šlo také prostě o chytré hodinky, které by na trhu soupeřily s jinými modely. 
 
 
Co nám měly Atari Gameband nabídnout? Základní přehled ukazuje na 1,6" (4cm) displej s rozlišením 320 x 320, procesor Qualcomm Snapdragon Wear 2100 s 512 MB operační paměti a 4 GB eMMC a dále tu je tříosý akcelerometr, gyro a světelný senzor, rozhraní Wi-Fi 802.11b/g/n plus Bluetooth 4.2, slot pro Micro SD plus USB typu C a to vše napájeno 400mAh baterií. To na titěrné hodinky není vůbec špatné. Zda bude taková výbava stačit, to je u podobného zařízení spíše až podružná záležitost (tedy až na kapacitu a výdrž baterie) vzhledem k typu her, které na něm měly běžet. 
 
Atari Gameband bychom měli možnost pomocí USB napojit k počítači a využít jeho velký displej pro hraní her, což mě opět přivádí k otázce: proč bychom to měli dělat? Nicméně proč projekt Gameband skončil? To bylo odhaleno pouze těm, kteří projekt finančně podpořili. Server Venture Beat sice dostal zprávu od Mac Conuladha, v níž se však píše, že se prostě dospělo do bodu, kdy si vývojáři museli přiznat, že v projektu pokračovat nebudou. To bylo těžké rozhodnutí, ale už byl opravdu čas Gameband odepsat a zaměřit se na to, co bude dál.
 
To nám opravdu nic neřekne, ale dle dostupných informací ty měla být celá řada problémů s vývojem a produkčními plány, jejichž řešení by si vyžádalo více času a financí, než bylo k dispozici. Nyní to vypadá, že ti, kdo projekt finančně podpořili, nejspíše ostrouhají. Vývojáři jim sdělili, že jsou opravdu odhodlaní peníze vrátit, ale vedle toho si postěžovali, že už do hodinek vložili více než 500 tisíc dolarů, takže to zrovna nevypadá, že by seděli na kupě peněz, jen je rozeslat. Ale "opravdu, opravdu se omlouvají".
 
Zdroj: Hexus.net