Huawei s 35% podílem překonal Samsung na poli skládacích telefonů
6.6.2024, Milan Šurkala, aktualita
I když rozlet společnosti Huawei značně zbrzdily americké sankce, firmě se daří vracet se na výsluní. V případě skládacích telefonů se dokonce stala světovou jedničkou a překonala dosud vládnoucí Samsung.
Společnosti Huawei se opětovně začíná více dařit. Americké sankce ji sice téměř zlikvidovaly na poli telefonů, firma se ale nedala. Začala se více soustředit na vlastní procesory a nyní už dokonce dokáže porážet i takové značky, jako je Samsung. Děje se tak alespoň na poli skládacích telefonů. Alespoň to vyplývá z analýzy společnosti Counterpoint Technology Market Research. Zde totiž Huawei za poslední čtvrtletí (Q1/24) oproti tomu loňskému vzrostl o 257 % a jeho tržní podíl se tak dostal ze 14 % na mnohem vyšších 35 %. Samsung oproti tomu spadl o 42 %, z loňského tržního podílu 58 % se nyní dostává na pouhých 23 % a z loňské dominance, kdy měl 4krát tak vyšší podíl než dvojka na trhu, je nyní dvojkou on.
Huawei totiž přišel s technologiemi 5G, které zvýšily zájem o jeho telefony, současně má také nově telefon X5 s vertikálním rozdělením (jako kniha), přičemž tento telefon se v Číně stal nejprodávanějším skládacím telefonem tři čtvrtletí po době. Současně se v Číně dost projevuje snaha kupovat si domácí výrobky, takže prodeje telefonů obecně klesají jak korejskému Samsungu, tak měl nedávno problém i Apple (tomu se ale povedlo opětovně růst).
Třetí pozici si s 12 % drží Honor, který rostl z loňských 3 %. Zaznamenal velmi výrazný 460% nárůst. U něj byl velmi populárním skládacím telefonem Honor Magic V2. Z takřka nuly měla šílený nárůst Motorola, a to o 1473 %. Ta má totiž nyní 4. příčku s 11% podílem na trhu. Tam se dobře prodává Razr 40, který sbírá úspěchy např. v Severní Americe. Celkový trh se skládacími telefony stoupl meziročně o nezanedbatelných 49 %. Zajímavým ukazatelem je, že zatímco v minulosti bylo populárnější spíše horizontální rozdělení telefonu (klasické „véčko“), v čemž dlouhodobě vedl Samsung, nyní má 55 % trhu dělení vertikální, tedy jako kniha.