reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel chce do World of Tanks dostat softwarový ray tracing

17.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Intel chce do World of Tanks dostat softwarový ray tracing
Intel se zatím jasně nevyjádřil o tom, zda jeho hardware generace Xe bude podporovat ray tracing, případně v jaké podobně, atd. Nyní se ale ukazuje, že právě Intel by se měl zasadit o ray tracing ve World of Tanks. 
Hra World of Tanks patří mezi masivně-multiplayerové hry a k takovému titulu nám příliš nesedí snaha o prosazení ray tracingu. Však tvůrci podobných her se snaží spíše o to, aby mohli oslovit pokud možno co největší základnu, čemuž ostatně odpovídají i aktuální hardwarové požadavky pro danou hru. Ty v případě doporučené konfigurace zahrnují kartu GeForce GTX 660 či Radeon HD 7850, takže žádná děla (hardwarová, pochopitelně). Na druhou stranu, proč by ve World of Tanks nemohli svůj hardware lépě využít i majitelé moderního hardwaru, když půjde jen o vizuální stránku? 
 
 
 
Ostatně i z propagačních srovnávacích snímků je vidět, že rozdíly budou asi jen minimální a půjde především o věrnější stíny či nasvícení objektů. A z toho se skutečně nestřílí (obrazně, pochopitelně). 
 
 
 
My bychom ale očekávali, že Wargaming si pro takovou věc jako partnera vybere spíše NVIDII či snad potažmo AMD, ale těžko Intel, který ještě dlouhou řadu měsíců nebude mít na trhu výkonné grafické karty o jejichž podpoře ray tracingu se dosud neví vůbec nic. Nicméně právě Intel má pomoci s implementací ray tracingu do enginu enCore, na němž jsou postaveny také hry World of Warships či World of Warplanes. 
 
Tato implementace totiž bude veskrze softwarová, respektive nebude vyžadovat žádný zvláštní hardware a navíc bude moci fungovat na všech grafických čipech, které mají podporu API DirectX 11. Velkou roli v tom bude hrát výkon procesoru a jak ukazují obrázky, půjde především o zobrazení stínů. Ostatně World of Tanks je celkově nenáročná hra, a tak si lze představit, že mnozí uživatelé ji hrají na sestavě, která má výkonnostní rezervy. Wargaming také slibuje, že dopad na výkon nebude moc velký a mluví o tom, že obětujeme "jen pár FPS". 
 


reklama