reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu

25.6.2019, Jan Vítek, aktualita
Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu
Lisa Pearce z Intelu dnes oznámila, že požadavky uživatelů byly vyslyšeny, a to alespoň v případě využití funkce Integer Scaling týkající se obrazu. To by mělo potěšit především fanoušky emulátorů starých konzolí. 
Funkci Integer Scaling nejlépe ukáží dva následující srovnávací obrázky. První ukazuje obraz zvětšený do vyššího rozlišení pomocí bilineárního škálování. 
 
 
Druhý pak ukazuje celočíselné škálování. Rozdíl je jasně patrný. Zatímco bilineární (či bikubické) škálování či interpolace se snaží vyhladit obraz, který vyhladit ani nejde a výsledkem je rozostřená mazanice někdy i s artefakty, druhá metoda se o žádné vyhlazení nesnaží a poskytuje sice rozkostičkovaný, ale ostrý obraz odpovídající původní podobě. 
 
 
Podpora Integer Scaling bude zahrnuta do budoucích grafických čipů, takže můžeme uvažovat snad už o nové rodině procesorů Ice Lake s integrovanými GPU 11. generace a Lisa Pearce to potvrzuje. Ostatně to není o výkonu, když danou funkci ocení především ti, kteří využívají konzolové emulátory. 
 
Nová funkce bude k dispozici pouze na nových grafických čipech počínaje těmi v procesorech Ice Lake, takže na její využití v rámci aktuálních procesorů (GPU Gen9) můžeme zapomenout, protože ty dle Pearce postrádají potřebný hardware. Ovladače by ji měly zahrnovat někdy od konce srpna, pokud vše půjde dobře, což nám ostatně může dát i jakousi rámcovou představu o tom, kdy budou konečně dostupné produkty s prvními procesory Ice Lake tvořenými 10nm procesem. 
 
Dle techPowerUp také není jasné, zda půjde skutečně o Integer Scaling, nebo snad jen o metodu Nearest Neigbour. Pokud by šlo třeba o hru v rozlišení 1600 x 900, které by mělo být převedeno do Ultra HD (3840 x 2160), znamenalo by to 2,4násobné zvětšení. Integer Scaling by však rozlišení prostě jen zvětšil v každém směru dvakrát a monitor by zobrazil rozlišení 3200 x 1800 s černými pruhy na chybějících místech. Nearest Neighbour by na rozdíl od toho sice dokázal využít veškerou plochu panelu, ale některé pixely by nebyly zdvojeny, ale ztrojeny, což by nutně přineslo celkovou deformaci obrazu. Hráči jistě budou raději žádat opravdový Integer Scaling.


reklama