www.svethardware.cz
>
>
>
>

Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu

Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu
, , aktualita
Lisa Pearce z Intelu dnes oznámila, že požadavky uživatelů byly vyslyšeny, a to alespoň v případě využití funkce Integer Scaling týkající se obrazu. To by mělo potěšit především fanoušky emulátorů starých konzolí. 
K oblíbeným
reklama
Funkci Integer Scaling nejlépe ukáží dva následující srovnávací obrázky. První ukazuje obraz zvětšený do vyššího rozlišení pomocí bilineárního škálování. 
 
 
Druhý pak ukazuje celočíselné škálování. Rozdíl je jasně patrný. Zatímco bilineární (či bikubické) škálování či interpolace se snaží vyhladit obraz, který vyhladit ani nejde a výsledkem je rozostřená mazanice někdy i s artefakty, druhá metoda se o žádné vyhlazení nesnaží a poskytuje sice rozkostičkovaný, ale ostrý obraz odpovídající původní podobě. 
 
 
Podpora Integer Scaling bude zahrnuta do budoucích grafických čipů, takže můžeme uvažovat snad už o nové rodině procesorů Ice Lake s integrovanými GPU 11. generace a Lisa Pearce to potvrzuje. Ostatně to není o výkonu, když danou funkci ocení především ti, kteří využívají konzolové emulátory. 
 
Nová funkce bude k dispozici pouze na nových grafických čipech počínaje těmi v procesorech Ice Lake, takže na její využití v rámci aktuálních procesorů (GPU Gen9) můžeme zapomenout, protože ty dle Pearce postrádají potřebný hardware. Ovladače by ji měly zahrnovat někdy od konce srpna, pokud vše půjde dobře, což nám ostatně může dát i jakousi rámcovou představu o tom, kdy budou konečně dostupné produkty s prvními procesory Ice Lake tvořenými 10nm procesem. 
 
Dle techPowerUp také není jasné, zda půjde skutečně o Integer Scaling, nebo snad jen o metodu Nearest Neigbour. Pokud by šlo třeba o hru v rozlišení 1600 x 900, které by mělo být převedeno do Ultra HD (3840 x 2160), znamenalo by to 2,4násobné zvětšení. Integer Scaling by však rozlišení prostě jen zvětšil v každém směru dvakrát a monitor by zobrazil rozlišení 3200 x 1800 s černými pruhy na chybějících místech. Nearest Neighbour by na rozdíl od toho sice dokázal využít veškerou plochu panelu, ale některé pixely by nebyly zdvojeny, ale ztrojeny, což by nutně přineslo celkovou deformaci obrazu. Hráči jistě budou raději žádat opravdový Integer Scaling.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
ViewSonic Elite XG270Q: hraní na 27" se 165 Hz a Quad HD ViewSonic Elite XG270Q: hraní na 27" se 165 Hz a Quad HD
ViewSonic si připravil nový monitor, který bude vyhovovat zákazníkům neprahnoucím po Ultra HD, ale už ani Full HD. Quad HD je tak střední cesta šetrná i pro naše peněženky. ViewSonic XG270Q je také cenově výhodnější alternativa pro model XG270QG.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Microsoft kupuje společnost ZeniMax a s ní i Bethesdu či id Software Microsoft kupuje společnost ZeniMax a s ní i Bethesdu či id Software
Microsoft získal nový cenný skalp z řad herních společností. Do xboxového světa se bude nově řadit ZeniMax Media, mateřská společnost studia Bethesda Softworks. Microsoft tak získá i práva na mnohé známé herní řady. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Trumpův ban WeChatu zablokoval soud. Říká, že Donald nemá důkazy Trumpův ban WeChatu zablokoval soud. Říká, že Donald nemá důkazy
Americký prezident Donald Trump se rozhodl vydat výkonný příkaz, který měl uvalit ban na čínský komunikátor WeChat. Okresní soud mu to ale zatrhl a říká, že ban byl založen na základě nepodložených obvinění.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Muž odsouzen za těžbu kryptoměn na vědeckém superpočítači Muž odsouzen za těžbu kryptoměn na vědeckém superpočítači
34letý Australan si chtěl přivydělat těžbou kryptoměn, nezvolil k tomu ale tu nejšťastnější metodu. Místo svého hardwaru použil výpočetní techniku určenou pro vědecké účely, což mu vyneslo 15měsíční trest.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Jensen Huang se formálně zaváže rozvíjet Arm ke spokojenosti zaměstnanců Jensen Huang se formálně zaváže rozvíjet Arm ke spokojenosti zaměstnanců
Akvizici firmy Arm Ltd. NVIDIÍ ještě zdaleka nelze považovat za dokonanou a vypadá to, že NVIDIA se bude muset zavázat k řadě věcí, aby její záměr prošel skrz regulační orgány. To ostatně platí i pro SoftBank. 
Včera, aktualita, Jan Vítek