www.svethardware.cz
>
>
>
>

Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu

Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu
, , aktualita
Lisa Pearce z Intelu dnes oznámila, že požadavky uživatelů byly vyslyšeny, a to alespoň v případě využití funkce Integer Scaling týkající se obrazu. To by mělo potěšit především fanoušky emulátorů starých konzolí. 
K oblíbeným
reklama
Funkci Integer Scaling nejlépe ukáží dva následující srovnávací obrázky. První ukazuje obraz zvětšený do vyššího rozlišení pomocí bilineárního škálování. 
 
 
Druhý pak ukazuje celočíselné škálování. Rozdíl je jasně patrný. Zatímco bilineární (či bikubické) škálování či interpolace se snaží vyhladit obraz, který vyhladit ani nejde a výsledkem je rozostřená mazanice někdy i s artefakty, druhá metoda se o žádné vyhlazení nesnaží a poskytuje sice rozkostičkovaný, ale ostrý obraz odpovídající původní podobě. 
 
 
Podpora Integer Scaling bude zahrnuta do budoucích grafických čipů, takže můžeme uvažovat snad už o nové rodině procesorů Ice Lake s integrovanými GPU 11. generace a Lisa Pearce to potvrzuje. Ostatně to není o výkonu, když danou funkci ocení především ti, kteří využívají konzolové emulátory. 
 
Nová funkce bude k dispozici pouze na nových grafických čipech počínaje těmi v procesorech Ice Lake, takže na její využití v rámci aktuálních procesorů (GPU Gen9) můžeme zapomenout, protože ty dle Pearce postrádají potřebný hardware. Ovladače by ji měly zahrnovat někdy od konce srpna, pokud vše půjde dobře, což nám ostatně může dát i jakousi rámcovou představu o tom, kdy budou konečně dostupné produkty s prvními procesory Ice Lake tvořenými 10nm procesem. 
 
Dle techPowerUp také není jasné, zda půjde skutečně o Integer Scaling, nebo snad jen o metodu Nearest Neigbour. Pokud by šlo třeba o hru v rozlišení 1600 x 900, které by mělo být převedeno do Ultra HD (3840 x 2160), znamenalo by to 2,4násobné zvětšení. Integer Scaling by však rozlišení prostě jen zvětšil v každém směru dvakrát a monitor by zobrazil rozlišení 3200 x 1800 s černými pruhy na chybějících místech. Nearest Neighbour by na rozdíl od toho sice dokázal využít veškerou plochu panelu, ale některé pixely by nebyly zdvojeny, ale ztrojeny, což by nutně přineslo celkovou deformaci obrazu. Hráči jistě budou raději žádat opravdový Integer Scaling.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
AMD potvrzuje 3. generaci Threadripperů a odkládá nástup CPU Ryzen 9 3950X AMD potvrzuje 3. generaci Threadripperů a odkládá nástup CPU Ryzen 9 3950X
Společnost AMD na závěr dnešního dne potvrdila příchod třetí generace procesorů Threadripper, což je jistě dobrá zpráva. Nicméně špatná je ta, že se firmě nepodaří splnit slib, aby vypustila na trh slíbený Ryzen 9 3950X včas. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Epic zdarma nabízí Batmanovskou kolekci šesti her a připravuje si Metro: 2033 Redux Epic zdarma nabízí Batmanovskou kolekci šesti her a připravuje si Metro: 2033 Redux
Společnost Epic Games nekončí s pravidelným nabízením her zdarma a nyní si připravila rovnou celou Batman Arkham Collection a Lego Batman čítající celkem šest her. Brzy pak přijde do nabídky zdarma i Metro: 2033 Redux.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Obrovský vulkán Loki na Io by mohl každou chvíli spustit Obrovský vulkán Loki na Io by mohl každou chvíli spustit
Jupiterův měsíc Io patří mezi geologicky činná tělesa Sluneční soustavy a brzy by to mohl velice názorně ukázat. Erupce jeho vulkánu zvaného Loki byla už dříve několikrát úspěšně předpovězena a nyní se očekává další. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
QNAP uvádí na trh NAS systém QTS 4.4.1 s novým linuxovým jádrem QNAP uvádí na trh NAS systém QTS 4.4.1 s novým linuxovým jádrem
Společnost QNAP si připravila novou verzi operačního systému pro své modely NAS, a sice QTS 4.4.1. Ta představuje nové funkce pro cloudová a hybridní cloudová úložiště či řešení Fibre Channel. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Valve by dle francouzského soudu nemělo uživatelům bránit v prodeji zakoupených her Valve by dle francouzského soudu nemělo uživatelům bránit v prodeji zakoupených her
Společnost Valve byla už dříve donucena k tomu, aby umožnila hráčům vracet hry, které mají šanci si krátce vyzkoušet. Nyní se na ni ale z Francie valí další a potenciálně mnohem větší ohrožení tržeb, které se týká přeprodeje her. 
Včera, aktualita, Jan Vítek