www.svethardware.cz
>
>
>
>

Intel získal pro svou grafickou divizi indický startup Ineda

Intel získal pro svou grafickou divizi indický startup Ineda
, , aktualita
Indická společnost Ineda před několika lety zaujala svými vlastními procesory, které vyvinula pro mobilní nositelná zařízení. Ty se vyznačovaly především energetickou efektivitou a nyní bude tato technologie sloužit Intelu. 
K oblíbeným
reklama
Pro svou grafickou divizi totiž společnost Ineda Systems získal Raja Koduri z Intelu a půjde asi nejen o úsporné čipy, které dokázaly v nositelné elektronice pracovat řadu dní a neustále přitom zpracovávat data ze senzorů nebo očekávat hlasové příkazy. Ineda díky tomu v předchozích letech získala finance na vývoj od firem jako Samsung, Qualcomm, Imagination Technologies a dalších, ovšem nyní to vypadá, že zaujala Intel z jiného důvodu, a sice kvůli něčemu jinému než mobilní nositelné elektronice, co se bude hodit pro vývoj grafických produktů. 
 
 
Může jít třeba jen o patentové portfolio firmy Ineda, z nějž se leccos může Intelu hodit, to se ze zveřejněných informací nedozvíme, ovšem mluví se také o tom, že Intel jde především po talentovaných inženýrech, jichž v Ineda pracuje zhruba stovka. Ti budou zvláště zběhlí v navrhování energeticky efektivních čipů a možná že Raja Koduri využil také své indické konexe. 
 
Ostatně energetická efektivita je v případě grafických karet velice důležitá, což se dá říci samozřejmě i o procesorech, kde má Intel mnoho zkušeností, ale o tom už nebudeme spekulovat. 
 
Jistý je ale fakt, že Ineda Systems založil Dasaradha Gude, který dříve působil jako vrchní ředitel AMD India, takže je opravdu možné, že se s Rajou Kodurim zná osobně, však tato firma byla založena v Hyderabadu, odkud je právě i Koduri. Ten je také znám tím, že si do své nové grafické divize v Intelu už najal několik lidí, s nimiž dříve osobně pracoval. Je to třeba Jim Keller, který se podepsal na architektuře Zen nebo Chris Hook z AMD a dříve také ještě z ATi. 
 
List Times of India se dotázal přímo Intelu, který potvrdil akvizici firmy Ineda, ale moc detailů nepřihodil. Zmínil především to, že tato akce mu zajistí tým inženýrů se zkušenostmi z vývoje SoC (System on Chip), aby mu pomohl postavit konkurenceschopnou architekturu pro samostatná GPU. Intel sám navíc v Hyderabadu působí, neboť tam má rozsáhlý tým pro vývoj softwaru a ten plánuje do budoucna rozšiřovat. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps
Viceprezident Googlu Phil Harrison se více rozpovídal o novém projektu streamování her Google Stadia. Mnozí si dělají obavy o nutné internetové připojení. Dle Harrisona by si hráči měli vystačit s 30Mbps připojením.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac
Microsoft nevyvíjí software pouze pro svou vlastní platformu, ale i pro ty konkurenční. Jeho antivir Windows Defender ATP tak přišel o slůvko Windows v názvu a nyní je k dispozici i pro systém Apple macOS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících
Boj o první místo v počtu sledujících na YouTube se stal naprostou zvráceností. Fanoušci youtubera PewDiePie hackují tiskárny i chytré televize. Nyní jeden z nich udělal ransomware, který odemkne data tehdy, když PewDiePie získá 100 milionů sledujících.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář