reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jiní vydavatelé je akceptují, ovšem Valve se bude pokutám EU bránit

30.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Jiní vydavatelé je akceptují, ovšem Valve se bude pokutám EU bránit
Evropská komise obvinila řadu herních vydavatelů z toho, že porušili zákony aplikováním restrikcí na prodávané hry s ohledem na místa prodeje. Většina vydavatelů se spokojí s vyrovnáním, ovšem Valve se chce bránit. 
Tzv. geo-blocking, čili omezování prodeje her s ohledem na to, odkud jsme a kde nakupujeme, byl trnem v oku regulačních orgánů EU. Řada vydavatelů k tomu přistoupila kvůli jednoduché věci. Lidé si hry kupovali v obchodech zemí, kde jsou hry levnější, což jim bylo znemožněno. EU by tak raději měla zcela standardizované ceny po celé Evropě (resp. státech unie), než aby platily takové podmínky. 
 
 
Evropská komise letos v dubnu obvinila řadu vydavatelů z protiprávního regionálního omezování nabídky her, a to konkrétně Valve s jeho Steamem, Capcom, ZeniMax, Koch Media, Bandai Namco a Focus Home Interactive. Až na Valve se všechny společností hodlají dohodnout ve snaze zmírnit uložené pokuty. 
 
Valve chce namísto toho jednání se zástupci Evropské unie za zavřenými dveřmi, kde se je bude snažit přesvědčit o svém pohledu na věc. Zatím přitom není známo, na čem bude Valve svou obhajobu stavět nebo čím se bude snažit protistranu přesvědčit. Nicméně podobným martyriem tato firma prošla už v Austrálii, kde nakonec musela zaplatit. 
 
Argumenty firmy Valve se ale mohou opírat i o to, že regionální omezení se týká pouze cca tří procent všech her nabízených na Steamu, což ale vůbec nemusí u Evropské komise nikoho zaujmout, když ta prahne po opravdu jednotném trhu s digitálním zbožím ve všech zemích EU. Vydavatelé zase chtějí přizpůsobovat ceny kupní síle obyvatel jednotlivých zemí a pak přirozeně nemají zájem na tom, aby všichni zákazníci bez rozdílu mohli nakupovat tam, kde je nabídka nejlevnější. 
 
Uvidíme tak, jaký pohled na věc nakonec vyhraje, ovšem je jasné, že Valve zde tahá za kratší konec a zástupci EK vůbec nemusí brát v potaz, co si o tom tato firma myslí. 
 
Zdroj: KitGuru


reklama