Kotaku: proč je Anthem problémový a měli by Bioware už opustit engine Frostbite?

Kotaku: proč je Anthem problémový a měli by Bioware už opustit engine Frostbite?
, , aktualita
BioWare už dlouhá léta používají pro své tituly engine Frostbite a už nejednou jsme mohli slyšet, jaké problémy jsou s ním spojeny. Jason Schreier z Kotaku se na toto téma nyní pobavil s 19 vývojáři titulu Anthem. Co zjistil?
K oblíbeným
reklama
Frostbite byl vývojáři samotnými kritizován i v případě titulů Dragon Age Inquisition, Mass Effect Andromeda a nyní i Anthem. Mohlo by se přitom zdát, že vývoj her na stále stejném enginu bude mít své očividné výhody, ale v tomto případě to dle ohlasů asi nefunguje a stejně jako v případě dvou starších her o tom informuje Jason Schreier z Kotaku. K dispozici měl ohlasy celkem 19 lidí, kteří na Anthem pracovali. 
 
 
Anthem byl v předprodukci dlouhých šest let a původně se mělo jednat o velký online svět s různými městy, základnami, dynamickým počasím a různými naplánovanými událostmi, kde by lidé i ve svých exosuitech byli spíše lovnou zvěří. Tímto způsobem to ale zrovna nedopadlo a zasvé vzala řada původních nápadů a příčinou toho má být právě i engine Frostbite. 
 
O tomto enginu se samotní vývojáři rozhodně nevyjadřují hezky. Jeden uvedl, že je "plný žiletek" a jiný si stěžoval na chabou dokumentaci i to, že je splácaný dohromady. Třetí byl už konkrétnější a poukazoval na to, že po slibném postupu mohla před vývojářem snadno vyvstat neproniknutelná zeď, která by se dala překonat jen tím, že by se začalo v podstatě od nuly. To se odráží i ve faktu, že zdánlivě i velice jednoduché opravy chyb mohou ve Frostbitu zabrat celý týden, na čemž se podepisují také chabé nástroje, s nimiž musí vývojář spíše bojovat, než aby mu pomáhaly. 
 
Další věc je ta, že Bioware sice měli k dispozici talentované lidi, kteří se už ve Frostbite od doby Dragon Age Inquisition dobře orientovali. Jenomže mnozí z nich, namísto práce na Anthem, byli přesunuti do týmu FIFA, který tvoří pro EA tu nejvýdělečnější herní sérii. EA také má k dispozici hlavní tým lidí, kteří pro všechna studia využívající Frostbite poskytují potřebnou podporu. Jeho odezva ale závisí s přímou úměrou na tom, na jakém projektu pracují a jak výdělečný dle předpokladů bude. Není pak divu, že absolutní přednost má FIFA a Madden. 
 
Za tím vším tak vykukuje všeobecná frustrace z vývoje hry, kde vše trvá nepřiměřeně dlouho. Frostbite přitom nebyl jako engine vytvořen pro RPG hry s rozsáhlými otevřenými světy, ale pro 3D střílečky, což se také podepisuje na tom, jaké nástroje jsou dostupné. Bioware přitom nyní připravují na základě Anthemu titul Dragon Age 4, takže to opět bude Frostbite. 
 
My můžeme díky řečenému už celkem dobře pochopit, jak je možné, že do hry se dostalo zatím tak málo obsahu a že ta dokázala dostat na kolena i herní konzole, které padaly jak mouchy. Oni to vývojáři také neházejí všechno na Frostbite, ale také na nedostatek vize, vedení neochotné řešit důležité problémy, nedostatek zdrojů, chabou komunikaci a v důsledku na "slepou víru v magii BioWare", což je termín, kterým se obvykle vysvětluje to, že v pozdějším stádiu vývoje si vše nějakým způsobem přece jen sedne a vznikne hotová hra. Dle Kotaku ale při tvorbě Anthemu už tato magie vyprchala. 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Kryptoměna IOTA opět hacknuta, systém transakcí byl zastaven Kryptoměna IOTA opět hacknuta, systém transakcí byl zastaven
Kryptoměny jsou zde pořád s námi a s tím i hackerské útoky. Další z nich dopadl na kryptoměnu IOTA, jejíž systémy byly hacknuty už podruhé a nyní to vedlo k zastavení systému. IOTA tak teď nefunguje a nelze potvrzovat transakce.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA připravila zvláštní edici karet pro Cyberpunk 2077 NVIDIA připravila zvláštní edici karet pro Cyberpunk 2077
Aktualizováno: Během víkendu proběhla zajímavá výměna Tweetů mezi oficiálním účtem hry Cyberpunk 2077 a NVIDIA GeForce. Můžeme z toho vyčíst, že se snad chystá speciální verze herních karet právě pro tuto hru. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Týdenní šance o mobilní NAS QNAP QGenie (17.2. - 23.2.) Týdenní šance o mobilní NAS QNAP QGenie (17.2. - 23.2.)
Chcete získat hodnotnou cenu za zodpovězení 3 otázek? Taková je naše Týdenní šance, tentokrát se společností QNAP. Odpovězte do 23.2. na soutěžní otázky a zařaďte se do slosování o mobilní NAS QNAP QGenie QG-103N.
Včera, soutěž, Karel Polívka
Tesla pozastavila výstavbu neměcké Gigafactory kvůli ekoaktivistům Tesla pozastavila výstavbu neměcké Gigafactory kvůli ekoaktivistům
Ekologičtí aktivisté jakoby se nemohli shodnout na tom, co je vlastně ekologické. Na jednu stranu by moc chtěli elektrická auta, ale nechtějí, aby se pro ně stavěly továrny. Tesla tak musí pozastavit výrobu německé Gigafactory.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Mobilní GeForce MX330 a MX350 přichází s více CUDA jádry Mobilní GeForce MX330 a MX350 přichází s více CUDA jádry
Jak se šuškalo, tak se i stalo a společnost Nvidia skutečně přišla s novými mobilními čipy GeForce MX330 a MX350. Ty jsou postaveny na architektuře Pascal a znatelně zvyšují počty svých CUDA jader.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář