reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Které hry budou podporovat NVIDIA ray tracing? Bude jich méně, než se dalo čekat

23.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Které hry budou podporovat NVIDIA ray tracing? Bude jich méně, než se dalo čekat
NVIDIA zveřejnila kompletní seznam her, v jejichž případě už je známo, že budou podporovat ray tracing v rámci technologie RTX. Ukázalo se přitom, že jich bude méně, než by se mohlo z prezentace Jensena Huanga zdát.
NVIDIA už v původním představení ukázala seznam her, jež mají podporovat RTX na čipech Turing, ale zde si musíme uvědomit, že RTX není pouze ray tracing. Ukazuje se, že je v tomto seznamu mnoho her, které dle nejnovějších informací ray tracing podporovat nebudou. 
 

Známých her s podporou ray tracingu je zatím jedenáct a jde o následující:  
  • Assetto Corsa Competizione - Kunos Simulazioni/505 Games
  • Atomic Heart - Mundfish
  • Battlefield V - EA/DICE
  • Control - Remedy Entertainment/505 Games
  • Enlisted - Gaijin Entertainment/Darkflow Software
  • Justice - NetEase
  • JX3 - Kingsoft
  • MechWarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
  • Metro Exodus - 4A Games
  • ProjectDH - Nexon’s devCAT Studio
  • Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
Ve hře Hitman 2 nebo PlayerUnknown's BattleGround (PUBG) tak dle podrobných informací platí pouze podpora technologie DLSS, která s ray tracingem a jádry RT nemá vůbec nic společného.
  • Ark: Survival Evolved - Studio Wildcard
  • Atomic Heart - Mundfish
  • Dauntless - Phoenix Labs
  • Final Fantasy XV - Square Enix
  • Fractured Lands - Unbroken Studios
  • Hitman 2 - IO Interactive/Warner Bros.
  • Islands of Nyne - Define Human Studios
  • Justice - NetEase
  • JX3 - Kingsoft
  • Mechwarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds - PUBG Corp.
  • Remnant: From the Ashes - Arc Games
  • Serious Sam 4: Planet Badass - Croteam/Devolver Digital
  • Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
  • The Forge Arena - Freezing Raccoon Studios
  • We Happy Few - Compulsion Games / Gearbox 
Technologie DLSS je zaměřena na vyhlazování hran s využitím umělé inteligence, a tedy jader Tensor, takže jde o něco zcela odlišného od ray tracingu a dá se říci, že z této podpory získáme něco jiného než kvalitnější grafiku. Očekávat totiž můžeme to, že anti-aliasing bude nyní především na bedrech jader Tensor, čímž se ulehčí jádrům CUDA a ta budou moci poskytnout svůj výkon jinde. 
 
V dalších případech, jako je Shadow of the Tomb Raider, bude podporován ray tracing i DLSS zároveň, ale nyní už víme, že známých her se slíbenou podporou ray tracingu není 21, jak se mohlo zdát, ale pouze 11. Příště už tak budeme správně mluvit o podpoře RTX ray tracingu (jádra RT) a NGX v rámci RTX (jádra Tensor). 
 
Zdroj: NVIDIA


reklama