Galerie 2
Které hry budou podporovat NVIDIA ray tracing? Bude jich méně, než se dalo čekat
Aktualita Grafiky a hry GeForce GeForce RTX 2000 NVIDIA

Které hry budou podporovat NVIDIA ray tracing? Bude jich méně, než se dalo čekat

Jan Vítek

Jan Vítek

1

NVIDIA zveřejnila kompletní seznam her, v jejichž případě už je známo, že budou podporovat ray tracing v rámci technologie RTX. Ukázalo se přitom, že jich bude méně, než by se mohlo z prezentace Jensena Huanga zdát.

Reklama

NVIDIA už v původním představení ukázala seznam her, jež mají podporovat RTX na čipech Turing, ale zde si musíme uvědomit, že RTX není pouze ray tracing. Ukazuje se, že je v tomto seznamu mnoho her, které dle nejnovějších informací ray tracing podporovat nebudou. 

Které hry budou podporovat NVIDIA ray tracing? Bude jich méně, než se dalo čekat

Známých her s podporou ray tracingu je zatím jedenáct a jde o následující:  

  • Assetto Corsa Competizione - Kunos Simulazioni/505 Games
  • Atomic Heart - Mundfish
  • Battlefield V - EA/DICE
  • Control - Remedy Entertainment/505 Games
  • Enlisted - Gaijin Entertainment/Darkflow Software
  • Justice - NetEase
  • JX3 - Kingsoft
  • MechWarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
  • Metro Exodus - 4A Games
  • ProjectDH - Nexon’s devCAT Studio
  • Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes

Ve hře Hitman 2 nebo PlayerUnknown's BattleGround (PUBG) tak dle podrobných informací platí pouze podpora technologie DLSS, která s ray tracingem a jádry RT nemá vůbec nic společného.

  • Ark: Survival Evolved - Studio Wildcard
  • Atomic Heart - Mundfish
  • Dauntless - Phoenix Labs
  • Final Fantasy XV - Square Enix
  • Fractured Lands - Unbroken Studios
  • Hitman 2 - IO Interactive/Warner Bros.
  • Islands of Nyne - Define Human Studios
  • Justice - NetEase
  • JX3 - Kingsoft
  • Mechwarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds - PUBG Corp.
  • Remnant: From the Ashes - Arc Games
  • Serious Sam 4: Planet Badass - Croteam/Devolver Digital
  • Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
  • The Forge Arena - Freezing Raccoon Studios
  • We Happy Few - Compulsion Games / Gearbox 

Technologie DLSS je zaměřena na vyhlazování hran s využitím umělé inteligence, a tedy jader Tensor, takže jde o něco zcela odlišného od ray tracingu a dá se říci, že z této podpory získáme něco jiného než kvalitnější grafiku. Očekávat totiž můžeme to, že anti-aliasing bude nyní především na bedrech jader Tensor, čímž se ulehčí jádrům CUDA a ta budou moci poskytnout svůj výkon jinde. 

V dalších případech, jako je Shadow of the Tomb Raider, bude podporován ray tracing i DLSS zároveň, ale nyní už víme, že známých her se slíbenou podporou ray tracingu není 21, jak se mohlo zdát, ale pouze 11. Příště už tak budeme správně mluvit o podpoře RTX ray tracingu (jádra RT) a NGX v rámci RTX (jádra Tensor). 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama