reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft couvá z plánů podporovat VR na Xbox One

21.6.2018, Jan Vítek, aktualita
Microsoft couvá z plánů podporovat VR na Xbox One
S nástupem výkonné konzole Xbox One X přišla pro Microsoft i možnost využít její sílu k podpoře virtuální reality. Tím by ostatně celý trh s ní získal další velice potřebnou vzpruhu, ovšem to celé nyní padá.  
Hlavní zpráva tak zní, že Microsoft ruší plán podporovat virtuální realitu na konzolích Xbox One v nejnovější verzi X. Ty jsou přitom několikanásobně výkonnější než původní Xbox One, která nabídla nejdříve 1,31 TFLOPS a pak 1,4 TFLOPS ve verzi S. Zato Xbox One X už dosahuje výkonu 6 TFLOPS. 
 
 
Zrušení plánů na podporu virtuální reality je zřejmé z vyjádření Mika Nicholse z Microsoftu, dle nějž žádné takové aktuálně neexistují a že celá platforma se zaměřuje právě na hraní před televizory. 
 
V roce 2016 nám však xboxový šéf Phil Spencer prozradil, že tehdy ještě plánovaná konzole v rámci Project Scorpio, která nakonec přišla na trh právě jako Xbox One X, bude podporovat jisté "hi-endové VR řešení", které bude podobné tomu, co nabízí headsety Oculus Rift či HTC Vive na PC. Microsoft chtěl na tom spolupracovat právě se společností Oculus, s níž ostatně už pracoval na podpoře ovladačů pro Xbox, takže se mělo za to, že se použije prostě a jednoduše (možná mírně modifikovaný) headset Rift. 
 
Ještě před rokem tu byl oficiálně komunikovaný plán obohatit rodinu Xbox One o podporu virtuální či rozšířené reality, ale ten nyní vyšuměl. Mike Nichols (Chief Marketing Officer for Gaming) v rozhovoru pro GamesInduistry.biz uvedl, že "aktuálně nemáme žádné plány vztahující se ke konzolím Xbox a virtuální či rozšířené realitě". Nichols poté zájemce odkázal na platformu PC jako tu nejlepší pro VR a o konzolích Xbox One prohlásil, že ty jsou stále zaměřeny na naše obýváky a televizory. 
 
 
Co se týče konkurenční Sony PlayStation 4, ta už více než rok nabízí svůj vlastní VR headset, jejž se prodaly zhruba dva miliony kusů. V případě PC se ale vůbec nedá mluvit o tom, že by VR bylo úspěšné. Může za to kombinace vysoké ceny plus potřeby vysokého výkonu, chabé nabídky kvalitních titulů, potenciálních zdravotních potíží, nízkého rozlišení na oči připlácnutých displejů a neochoty mnoha lidí hrát tak, že budou vizuálně zcela odříznuti od reality. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama