reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft pracoval na virtuální realitě pro Xbox, ale projekt zrušil

30.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Microsoft pracoval na virtuální realitě pro Xbox, ale projekt zrušil
Microsoft by se rozhodně nebál vývoje VR headsetu, však je průkopníkem v technologiích AR, čili rozšířené reality. Proč se tedy rozhodl, že zruší probíhající projekt vývoje VR headsetu pro své konzole Xbox?
Microsoft na rozdíl od Sony na trh nedostal VR headset pro své herní konzole a v době Xbox One bychom za tím mohli vidět jako pádný důvod slabší výkon. Xbox One totiž disponuje cca 1,3 TFLOPS, zatímco PlayStation 4 má asi 1,8 TFLOPS, ale s nástupem modernějších Xbox One X a PlayStation 4 Pro se situace obrátila, takže na nedostatek výkonu si moderní verze stěžovat nemůže se svými 6 TFLOPS.
 
 
Phil Spencer ještě v roce 2016 ohlašoval, že právě Xbox One X nabídne krom podpory rozlišení 4K také virtuální realitu, ale z toho nakonec sešlo a Microsoft už s největší pravděpodobností nic takového pro aktuální konzole nepřichystá. Však ta už i v podobě Xbox One X nemá před sebou dlouhou životnost, která oficiálně skončí jejím nahrazením novou generací. 
 
Dle serveru Cnet Microsoft pracoval na VE headsetu, který by nabídl o něco horší specifikace než první Oculus Rift či HTC Vive, takže by šlo pravděpodobně o alternativu srovnatelnou právě se Sony PSVR, který nabízí rozlišení 960 x 1080 pro jedno oko, zatímco Rift má 1080 x 1200. Microsoft však od začátku chtěl, aby jeho headset byl zcela bezdrátový a my dobře víme, že aktuální adaptéry pro bezdrátové připojení VR headsetu přijdou na cca 300 dolarů, což je cena, na kterou by měl přinejhorším přijít celý headset. 
 
Microsoft si také mohl dobře všimnout, že virtuální realita na PC neodstartovala tak, jak by si výrobci mohli představovat. Co se týče her, dle aktuálních údajů je na Steamu pouze 0,3 % uživatelů, kteří se mohou pochlubit nějakým VR headsetem. Ostatně není divu. Široká podpora ze strany her chybí, headsety jsou drahé, vyžadují prostor a v případě Riftu i složité nastavování a přípravy před použitím a v neposlední řadě také výkonnou sestavu. Dá se pak pochopit, že lidé raději investují do pořádného velkého monitoru. 
 
Ovšem Microsoft se virtuální realitě na PC úplně nevyhýbá, však přímo podporuje výrobce headsetů Windows Mixed Reality, jež však mají na Steamu pouze 0,04% zastoupení. Zájem o ně je tak ještě daleko slabší než v případě známé dvojice Rift a Vive. Je tak otázka, zda se Microsoft odhodlá připravit VR pro příští generaci Xboxu. Jednoduše to vše shrnul Brian Blau, analytik Gartneru, který pracoval na VR technologiích: "Nezaznamenal jsem, že by herní komunita byla zaujata virtuální realitou tak, jako jinými věcmi". 
 
 
Zdroj: Cnet


reklama