Microsoft se zvedá o 7 %, nadále ale padá Windows OEM a HW, a to až o 30 %
7.5.2023, Milan Šurkala, aktualita
Společnosti Microsoft se poslední dobou až tak moc nedařilo a např. v předminulém čtvrtletí její prodeje klesly. V posledním čtvrtletí je to už ale o něco lepší, přestože Windows a hardware s Xboxem firmě rozhodně nedělají radost.
Před čtvrt rokem nebyly finanční výsledky Microsoftu úplně oslnivé, příjmy firmy za říjen až prosinec loňského roku spadly, nicméně ta si zachovala velmi vysokou marži. Naopak poslední čtvrtletí (leden-březen) už udělá větší úsměv na tváři, ačkoli ani zde není vše pozitivní. Stále jsou oblasti, ve kterých Microsoft strádá. Celkově ale její příjmy meziročně vzrostly o 7 % na 52,9 mld. USD a čistý zisk se zvýšil o 9 % na 18,3 mld. USD. To znamená, že má firma opravdu velmi vysokou 34,6% čistou marži. Ve světle těchto čísel je na tom Microsoft výborně.
ilustrační foto, autor: Raimond Spekking / CC BY-SA 4.0 (přes Wikimedia Commons)
Divize, která Microsoftu asi nedělá moc radosti, je ta spotřebitelská, More Personal Computing. Ta totiž klesla o 9 % na 13,3 mld. USD. Vzhledem k makroekonomické situaci a velkému poklesu zájmu o PC není divu, že meziroční prodeje Windows OEM spadly o 28 % a hardware v čele s Xbox šel dolů dokonce o 30 %. Naopak obsah pro Xbox a služby šly nahoru o 3 %, zadařilo se i vyhledávání (+10 %) a Windows Commercial a přidruženým službám (+14 %).
Síly Microsoftu je už dlouho v cloudových službách. Intelligent Cloud šel nahoru o 16 % na 22,1 mld. USD, což táhl především Azure (+27 %). Divize Productivity and Business Processes také stoupla, a to o 11 % na 17,5 mld. USD. Office Commercial stoupl o 13 %, naopak spotřebitelský Office Consumer se v podstatě držel na předchozích číslech a šel nahoru jen o 1 %. LinkedIn si připsal 8 %, Dynamics pak 17 %. Není divu, že se Microsoft chce dále ve zvýšené míře soustředit na cloud, varuje také před tím, že kybernetické útoky na její služby mohou přinést zvýšené náklady.
Zdroj: techspot.com, microsoft.com