
Výhody tohoto systému jsou jasné. Díly není třeba vyrábět ve speciální továrně a pak zdlouhavě a nákladně distribuovat do celého světa. Místo toho bude možné takový díl vyrobit lokálně v servisním centru, díky čemuž odpadnou i náklady na skladování a výstavbu skladů. Díl totiž bude vyroben vždy speciálně na objednávku jen tehdy, když bude potřeba. Poněvadž tisk nebude trvat dlouho a probíhá lokálně, bude také daný díl k dispozici velmi rychle, a to i tehdy, pokud půjde o nějakou "specialitku", jejíž sehnání by v dnešním systému trvalo třeba týdny.

Pozitivní je to i pro životní prostředí, neboť odpadne již zmíněná doprava dílů přes celou zeměkouli nebo balení. Další výhodou je to, že se takto může rozšířit nabídka i na díly pro auta, která už dlouho nejsou vyráběna a produkce dílů pro ně je dnes velmi drahá kvůli omezenému množství vyrobených kusů. Už dnes Mercedes vyrábí pomocí 3D tisku okolo 100 tisíc prototypových dílů každý rok, takže má již bohaté zkušenosti s problematikou. Slibuje vysokou kvalitu dílů a splnění kvalitativních standardů na ně kladených. Využívá se technologie Selective Laser Sintering (SLS) a ze začátku se bude výroba týkat především nejrůznějších krytek, trubek a podobných plastových částí.
Zdroje: extrahw.com, daimler.com