www.svethardware.cz
>
>
>
>

Navi mají mít 8 Shader Enginů, bude více ROP či výkonnější geometrie?

Navi mají mít 8 Shader Enginů, bude více ROP či výkonnější geometrie?
, , aktualita
Jak bude vylepšena architektura grafických čipů Navi, to je stále záhada. Proslýchalo se, že toto vylepšení bylo to poslední, na čem Raja Koduri pracoval před svým odchodem k Intelu a nyní se rýsuje jedna možnost.
K oblíbeným
reklama
Komachi Ensaka, jeden z leakerů informací o chystaném PC hardwaru, na svém Twitteru zveřejnil informace o čipech Navi 10. Je tak jasné, že je nemůžeme brát jako fakt, ale zatím spíše jen jako možnost. 
 
O čipech Navi 10 už víme téměř jistě to, že využijí 256bitové rozhraní pro GDDR6. Pak už jen bude záležet na tom, zda AMD využije stejné paměti jako NVIDIA na svých GeForce RTX a pokud ano, pak Navi 10 budou moci poskytnout stejnou propustnost i jako RTX 2080, a tedy až o 75 % vyšší než Polaris 30. O GPU jako takových toho moc nevíme, i když včera byly zveřejněny informace od firmy Sapphire, dle nichž chce AMD konkurovat modelům GeForce RTX 2070 a nižším. Zní to logicky, když Radeon VII v nabídce přetrvá jako konkurence pro RTX 2080 a nejvyšší model v portfoliu desktopových karet AMD. 
 
Ensaka nám přitom dal k dispozici tento diagram, který ukazuje na uspořádání Navi 10 z celkem osmi SE (Shader Engine), z nichž každý se pak skládá především z pěti CU (Compute Unit). A že jedna CU rovná se 64 jader Stream Processor, pak nám to ukazuje na 2560 jader, čili jen o 256 více v porovnání s Polaris 20 i 30 na kartách Radeon RX 580 a 590. 
 
 
Stejný počet 2560 jader nabídl ve své době už Radeon R9 290 s čipem Hawaii Pro, jenomže tehdy to bylo v konfiguraci 10 CU na jeden engine, takže SE zde byl poloviční počet. Nicméně čtyřikrát render-backend na jeden SE představovalo i tak celkem 64 rasterizačních jednotek ROP. 
 
Polaris 10, 20 i 30 zůstaly u počtu čtyř SE, ale v jejich případě už byl počet jednotek ROP pouze poloviční, zatímco počet texturovacích jednotek TMU proporčně odpovídal. Takže pokud Hawaii Pro na R9 290 či R9 390 na měly konfiguraci 2560:160:64, následující Radeony RX 480, 580 i 590 už měly 2304:144:32 (SP:TMU:ROP), čili srovnatelný počet výpočetních jader, ale v případě Polarisů jen poloviční počet ROP. 
 
Polaris 10 
 
Zmínit můžeme také Vegu, jejíž konfigurace vychází přímo z čipů Fiji. V jejich případě počet SP narostl na plných 4096, což je strop pro architekturu GCN, ovšem počet ROP zůstal na 64, takže se dá říci, že Fiji i Vega jsou s počtem ROP stejně jako Polaris. 
 
Pokud se tak nyní mají CU rozředit mezi více SE, mohlo by to znamenat, že AMD se rozhodlo opět navýšit počet ROP, i když se nedá říci, že zrovna v nich by měla být achillova pata dnešních GPU Polaris a Vega. Spíše můžeme doufat, že AMD něco provedlo s konfigurací procesorů pro geometrické operace (geoP), v nichž mnozí vidí ten největší problém. Ostatně takový Radeon VII má svůj hrubý výkon plně srovnatelný i s GeForce RTX 2080 Ti a svým paměťovým subsystémem ji dalece předčí, jen ve hrách se to zrovna neprojevuje a tak je AMD rádo, když může konkurovat jen modelu RTX 2080 a v tesselaci se dokáže dostat sotva na úroveň RTX 2070. 
 
 
Tak uvidíme, nicméně diagram od Ensaky nám přináší naději, že Navi skutečně nebudou jen výše taktované Polaris s více jádry a že proběhly významné změny. 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Prodeje herních PC a notebooků šly meziročně dolů o 6,2 % Prodeje herních PC a notebooků šly meziročně dolů o 6,2 %
Herní počítače byly po začátku PC krize ostrůvkem naděje, který neustále klesající prodeje neohrožovaly. Není divu, že se běžně dostupný hardware už zcela běžně označuje za herní, nicméně aktuální krize celého polovodičového průmyslu ovlivnila i herní PC.
Včera, aktualita, Jan Vítek
GeForce RTX 2000 SUPER budou představeny v úterý GeForce RTX 2000 SUPER budou představeny v úterý
V úterý se dle VideoCardz konečně dozvíme, co si NVIDIA připravila v rámci nové řady GeForce RTX 2000 SUPER, nebo jak se tyto karty budou nakonec jmenovat. Na tom ani tak nezáleží, jako spíše na jejich specifikacích a cenách.
Včera, aktualita, Jan Vítek
3DMark dostal benchmark testující PCI Express 3DMark dostal benchmark testující PCI Express
Benchmarkovací software 3DMark už patří pod společnost UL, která pokračuje s jeho vývojem a nyní přišel čas také na PCI Express feature test. Ten tak přichází v pravý čas, aby si lidé mohli ověřit, co jim přinese PCI Express 4.0. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Falcon Heavy se ukázal v první noční misi: havárie i první úspěch Falcon Heavy se ukázal v první noční misi: havárie i první úspěch
Raketa Falcon Heavy byla už potřetí a opět úspěšně vypuštěna do vesmíru, ovšem nyní to byl pro ni první noční start. Falcon Heavy letěl včera v rámci mise STP-2 a zákazníkem bylo US Air Force. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Robot Astrobee od NASA se sám poprvé proletěl ve vesmíru Robot Astrobee od NASA se sám poprvé proletěl ve vesmíru
Robot jménem Bumble, který je jedním z Astrobee od NASA, měl nedávno první možnost se sám proletět vesmírem a vypořádat se se stavem beztíže. Test robota proběhl na palubě Mezinárodní vesmírné stanice. 
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář