Nintendo začalo nabízet mimozáruční opravy ovladačů pro Switch, ale jen USA
25.7.2019, Jan Vítek, aktualita
Předevčírem jsme se podívali na to, jak už řadě lidí v USA došla s Nintendem trpělivost. Objevila se tak hromadná žaloba kvůli poruchovým ovladačům Joy-Con, které mohou být i po několika měsících zralé na výměnu.
Lidé se naučili pomáhat si sami, o čemž svědčí řada videí na YouTube, kde jsou ukázány možnosti a způsob opravy ovladačů Joy-Con. Ty má konzole k dispozici dva, po jednom na každé straně, přičemž ty se mohou časem opotřebit nebo zanést a v takovém případě fungují špatně. To znamená, že třeba herní postavy se pohybují, ač by neměly, protože na ovladač nikdo nesahá. Pro uživatele je taková věc samozřejmě velice otravná a mnohdy se s takto špatně fungujícími ovladači nedá ani pořádně hrát.
Lidé pak mají dvě možnosti, pokud nemohou využít záruční servis. Buď se pokusí si ovladače vyčistit a nějak zprovoznit, nebo si mohou objednat nové, což jde neboť původní Switch je má odpojovací. Nyní je ale na trhu i Switch Lite, která má asi jen dvoutřetinovou cenu, ovšem také už je v jednom kuse, takže vyměnit pouze celé ovladače nelze.
Z nejnovějších zpráv to tedy vypadá, že Nintendo se zaleklo podané hromadné žaloby nespokojených zákazníků a začalo v USA nabízet mimozáruční opravy. Jde o informace z interního firemního mema, které říká, že od zákazníků už se pro žádosti o opravu ovladače Joy-Con nebude vyžadovat stvrzenka o koupi, což jednoduše znamená, že už nezáleží, zda je konzole ještě v záruce, nebo ne. A aby to bylo jasné, v memu se dále píše, že "není potřeba ověřovat platnost záruky" a navíc, pokud zákazník požádá o vrácení peněz za předchozí opravdu ovladače Joy-Con, kterou si zaplatil, mají mu být vyplaceny.
Co se týče jiných zemí světa, o tomto privilegiu pro tamní uživatele se zatím nic neví, takže co dnes víme, je to, že daná nabídka se zatím týká pouze USA. Možná že by tedy Nintendo potřebovalo pošťouchnout také další, nyní již evropskou žalobou.
Reakce lidí ale na sebe nenechala dlouho čekat a už se v Evropě objevují hlasy důrazně žádající to, aby se Nintendo začalo chovat k zákazníkům jiných regionů stejně jako v USA. Přinejmenším ve Velké Británii se však v tomto ohledu zatím nic nezměnilo, což potvrdilo i samotné Nintendo UK, dle nějž zůstaly procesy reklamací stejné jako dříve. Tak snad časem.
Zdroj: Hexus.net