Nová Xbox s virtuální realitou nepočítá, Microsoft stojí osamocen
26.11.2019, Jan Vítek, aktualita
Společnost Valve ve svém toužebně očekávaném pokračování série Half-Life jednoznačně vsadila na virtuální realitu. Oproti tomu Microsoft s ní v případě nové konzole nepočítá vůbec, jak prozradil sám Phil Spencer.
V této době je těžké říci, zda je to od Valve dobrý tah. Je zřejmé, že lidé, kteří nebudou ochotni kupovat VR headset a k němu navíc i příslušně výkonnou sestavu, budou mít prostě smůlu a Half-Life Alyx si zahrají možná u lépe vybaveného kamaráda. Odečíst musíme také ty, jimž se z dnešních VR headsetů dělá v krátké době špatně, takže nám vychází přinejmenším to, že Valve bylo ve své volbě velice odvážné.
S virtuální realitou dle zpráv z letošního podzimu počítá také Sony pro svou PlayStation 5 a mluví se prostě o PSVR 2, která by snad měla využívat také rozšířenou realitu a nabídnout snadné nastavení a použití díky headsetu, který se bude sám orientovat v prostoru vlastními prostředky. Na PS5 ale bude fungovat i aktuální PSVR.
Microsoft ovšem už v případě Xbox One o VR neměl zájem (a první verze konzole na to ostatně ani neměly výkon), ale nyní se přímo od hlavního muže xboxové divize Phila Spencera dozvídáme, že se to nezmění ani v případě příští generace, kterou zatím stále ještě známe jako Scarlett.
Můžeme tak počítat s tím, že Microsoft bude v případě hlavních herních platforem či firem v tomto přístupu osamocen, neboť i Nintendo má svůj systém Labo VR. Phil Spencer k tomu řekl, že dle jeho názoru virtuální realita lidi izoluje a hry by měly naopak spojovat a přinášet potěšení více lidem najednou. Navíc tímto rozhodnutím reaguje na požadavky zákazníků, kteří prý o VR pro Xbox nestojí. A kdo stojí, má možnost jít jinam, respektive využít jiné platformy jako PC.
Možná že jde ale také o nechuť pramenící z toho, jak selhaly jiné herní projekty Microsoftu a především pak Kinect. Ten byl dříve přibalován k Xbox One, kvůli čemuž byly tyto konzole dražší než konkurence od Sony a Spencer se ostatně nechal slyšet, že "nikdo neprodává miliony a miliony VR zařízení".
Je také nezpochybnitelné, že moderní VR je tu už několik let a stále jde o velice okrajovou záležitost, pro kterou se netvoří moc populárních titulů. Half-Life Alyx bude přitom příklad jedné velké výjimky.
Zdroj: Stevivor