NVIDIA Drive PX ‘Pegasus’ zvládne už i plnou autonomii
11.10.2017, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA odhalila palubní automobilový superpočítač Drive PX zvaný Pegasus, který už nabízí dostatek výkonu na autonomii páté úrovně. Umožní tak, aby se daný automobil mohl orientovat v prostoru vždy zcela sám bez zásahu řidiče.
Připomeňme si, o co v případě jednotlivých úrovní autonomie jde. V případě nulté nás mohou systémy pouze upozorňovat, ale ne zasahovat do řízení, takže jde třeba o systém sledující, zda je řidič vzhůru nebo dávající informace o dopravě. Pak tu jsou systémy první úrovně třeba jako ACC (cruise control), jejichž lepší verzí je v druhé úrovni ACC + LKA pro udržení vozidla v pruhu. To se však hodí leda na dálnici takže tu máme i tři další úrovně, jež se postupně propracovávají od částečné automatizace až ke stavu, kdy si systém musí vždy poradit sám bez přispění řidiče. Pro některé takové automobily se už ani nepočítá s tím, že by řidič sám měl k dispozici volant a pedály. A abychom si to zasadili do kontextu, pak dnešní Tesla Autopilot spadá do 3. úrovně.
Právě takovou automatizaci má umožnit výkon nového palubního počítače NVIDIA Drive PX "Pegasus", který už není založen na GPU generaci Volta, ale na té navazující. Díky tomu dokáže nabídnout výkon 320 DL TOPS, více než 13x více než Drive PX2, ovšem s tím, že TDP takového systému je 500 W. To se ale časem jistě zlepší, tedy s dalším vývojem hardwaru, však ani automobily s pátou úrovní autonomity se ještě nechystají na trh. A ostatně i proto nelze říci, že informace firmy NVIDIA o tom, že Pegasus zvládne právě i pátou úroveň, je třeba brát s rezervou.
NVIDA si ale už přesto maluje růžovou budoucnost, která dle ní naprostou změnu v cestování, ze které se taxikáři už asi rovnou pominou. Auta bez řidičů totiž nabídnou nové možnosti pro sdílení jízd, a tak se budou moci automatické taxivozy samy pohybovat městem a efektivně obsluhovat zákazníky. NVIDIA předpovídá i vznik zcela nových typů vozů, které budou představovat kanceláře či rovnou hotely na kolech. To vše má zajistit i zvýšená bezpečnost na silnicích, i když je jasné, že hazardéři z nich nezmizí přes noc.
O hardwaru samotného Pegasa se toho moc neví. Odhaleno bylo, že je vybaven dvěma SoC Xenver obsahujícími integrovaná GPU generace Volta a pak tu jsou dvě samostatná GPU další generace. Deska má také certifikace ASIL D, což znamená, že je navržena s tím, aby mohla v případě selhání jedné části hardwarové výbavy přepnout na záložní.
Oproti starším Drive PX se zde také nepočítá s vodním chlazením, ale se vzduchovým, což je trošku překvapivé vzhledem k dvojnásobnému TDP. Díky tomu tu ale bude také méně částí, které mohou selhat.
Zdroj: wccftech