Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA GeForce RTX 2080 se předvedla v Time Spy

28.8.2018, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA GeForce RTX 2080 se předvedla v Time Spy
My se sice nakonec nedočkáme ray tracingové verze testu Time Spy, ale nyní tu máme něco jiného, a sice výsledky karty NVIDIA GeForce RTX 2080 v tomto testu. Jaký výkon můžeme očekávat? 
NVIDIA GeForce RTX 2080 byla tedy již otestována v benchmarku Time Spy, který je součástí 3DMarku, takže jde o syntetický test. I ten však bude velice dobře vypovídat o výkonu dané karty, takže se na to podívejme. 
 
Grafická karta Time Spy (GPU Score)
NVIDIA TITAN Xp 12GB (SW)
10180
NVIDIA RTX 2080 8GB
10030
NVIDIA GTX 1080 Ti 11GB
9520
NVIDIA GTX 1080 8GB
7330
AMD RX Vega 64
7240
 
GeForce RTX 2080 získala zhruba deset tisíc bodů, což je 137% výkon karty GeForce GTX 1080 a 105% výkon GeForce GTX 1080 Ti. A když si vezmeme, že GeForce RTX 2080 seženeme v předprodeji už za 23 tisíc korun a výše (škoda, před pár dny to bylo i 21 tisíc) a GeForce GTX 1080 běžně seženeme za 14 tisíc korun, vychází nám zatím z toho ten prostý fakt, že dle výsledků v Time Spy nám RTX 2080 nabídne horší poměr výkonu a ceny než GTX 1080 i GTX 1080 Ti. 
 
Pokud se tyto počty potvrdí i ve hrách, pak nám zbyde už jen kouzlo ray tracingu a AI antialiasingu a zde si musíme počkat na to, jak se k tomu opravdu postaví vývojáři her a zda jejich implementace potřebných technologií budou stát za to. 
 
Právě proto se můžeme zatím přidat k všeobecným doporučením nové karty ještě nekupovat, protože vše, co z nich zatím kouká, je podpora nových technologií, na jejichž nástup v širokém měřítku si počkáme. 
Vítr ve výkonnostním srovnání může způsobit především technologie DLSS, čili antialiasing využívající výkon jader Tensor. I to patří do výčtu následujících her s podporou RTX, což právě není pouze ray tracing. 
 
 
Pokud totiž antialiasing přenecháme jádrům Tensor, která Pascaly nemají, získáme kvalitní vyhlazování hran, které nebudou muset zajistit jádra CUDA. Dle toho se pak proporčně zvedne celkový výkon, a to dle NVIDIE v některých případech i dvojnásobně. To už rozhodně nevypadá tak špatně, ale bude to chtít právě podporu RTX ze strany her. 
 
Zdroj: VideoCardz


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.