reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA ohlásila nejnovější finanční výsledky, utržila 3,2 miliardy

16.11.2018, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA ohlásila nejnovější finanční výsledky, utržila 3,2 miliardy
Ve firmě NVIDIA už dávno probíhá fiskální rok 2019, jehož třetí kvartál završila 28. října 2018. Mezikvartální růst tržeb byl nízký, ovšem meziročně si firma přišla na částku vyšší o 21 procent. Jak si tedy vedla?
Za třetí kvartál fiskálního roku 2019 NVIDIA utržila celkem 3,18 miliard dolarů, což je výrazně lepší než 2,64 miliard před rokem, ale jen o 2 procenta více než 3,12 miliard ve srovnání s druhým kvartálem 2019. Veškerá čísla máme zde. 
 
 
NVIDII se oproti Q2 FY19 snížily hrubé marže a naopak zvýšily provozní výdaje, takže je zřejmé, proč má i nižší provozní příjmy. Nicméně čisté příjmy jsou už podstatně vyšší, a to především meziročně, kdy stouply téměř o polovinu. To vše dle GAAP principů, zatímco dle non-GAAP už jsou provozní i čisté příjmy mezikvartálně nižší. Meziročně ty čisté ale i tak vzrostly o velice slušných 38 procent. Akcie NVIDIE ovšem po uzavření trhu reagovaly prudkým poklesem z 201 dolarů pod 170 dolarů. 
 
 
Vypadá to, že investoři nejsou z NVIDIE příliš nadšení, i když Jensen Huang hlásal úspěchy na trhu s AI a datovými centry a revoluční nástup grafické generace Turing, která má dle něj představovat "obrovský skok pro počítačovou grafiku i AI" a dokonce i "největší mezigenerační nárůst výkonu, který NVIDIA kdy poskytla". To je diskutabilní tvrzení, které musí být hodnoceno i s ohledem na to, zda máme možnost poskytovaný výkon rozumně využít. V případě ray tracingu zatím jen v jednom titulu s velkým otazníkem nad kvalitou a tím, zda preferovat ray tracing, nebo raději rozlišení a snímkovací frekvenci. V případě DLSS anti-aliasingu je nabídka podporovaných titulů také velice omezená, ale tady už si alespoň nemusíme vybírat a DLSS prostě zapneme a užijeme si vyššího výkonu, pokud ovšem neřešíme otázku kvality jednotlivých technik anti-aliasingu. 
 
A jaký má NVIDIA výhled na poslední kvartál fiskálního 2019? Právě ten se asi investorům zamlouval nejméně, protože tržby se mají pohybovat kolem 2,7 miliard, marže asi na 62,4 % a provozní výdaje vzrostou na 915 či 755 milionů dle GAAP a non-GAAP. 
 
Zdroj: TZ NVIDIA


reklama