www.svethardware.cz
>
>
>

NVIDIA otevřela technologii PhysX

NVIDIA otevřela technologii PhysX
, , aktualita
NVIDIA je známa spíše jako společnost, která využívá své vlastní uzavřené technologie, ovšem v případě PhysX už to neplatí. Tato technologie nově patří mezi otevřené, takže mluvíme o open source. 
reklama
NVIDIA tak sama ohlásila, že PhysX verze 3.4 je nyní open source a ještě do konce roku dorazí verze 4.0, pro niž bude platit to samé. To je jistě dobrá zpráva pro herní průmysl a majitele Radeonů, protože to znamená, že PhysX může získat větší podporu ze strany hardwaru i softwaru, když už nebude určen pouze pro GeForce. 
 
 
Kde se ale vůbec tato technologie vzala? Z hardwarového hlediska šlo o slepou větev akcelerátorů PPU (Physic Processing Unit) firmy Ageia, která si myslela, že si hráči budou podobně jako dříve v případě karet 3DFx kupovat samostatné akcelerátory, aby ty nabídly lepší simulaci fyzických interakcí ve hrách. Firmu Ageia nakonec schramstla NVIDIA a technologii PhysX integrovala do svých produktů tak, aby prostě mohla pracovat přímo na grafickém čipu. 
 
NVIDIA přitom dříve využívala PhysX jako svou výhodu, kterou AMD nemělo, a tak nám tato technologie měla dát další důvod proč kupovat karty GeForce. Proto se ani nedalo uvažovat o tom, že by se PhysX otevřelo, jak se právě stalo. Časy se mění, ale je to skutečně tak jednoduché? 
 
PhysX lze nyní volně využít v rámci prosté licence BSD-3 a dle Extremetech je k dispozici pod stejnou licencí také framework APEX postavený kolem PhysX. APEX obsahuje už zkompilované soubory podporující akceleraci PhysX na GPU a přepracováním samotného APEXu tak o tuto podporu přijdeme. Vypadá to tak, že akcelerace PhysX na různých platformách bude možná, dokud se někdo nebude šťourat v samotném frameworku APEX. 
 
Proč se k tomu ale NVIDIA vůbec rozhodla? Vypadá to, že vůbec ne kvůli hrám, ale proto, že PhysX je důležitá technologie využívaná také v oblastech AI, robotiky, počítačové grafiky, autonomního řízení a HPC. Článek na serveru Extremetech vyznívá snad až příliš negativně a my raději zůstaneme prostě u toho, že PhysX SDK je nyní otevřené a přístupné pro využití na široké řadě zařízení od chytrých telefonů až po počítače s výkonnými CPU a GPU. 
 
Zdroj: NVIDIA


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
První obrázky GeForce RTX 2060 jsou na světě, bude ray tracing? První obrázky GeForce RTX 2060 jsou na světě, bude ray tracing?
Dalo by se říci, že nejočekávanější karta nové generace GeForce je právě RTX 2060 jako nástupkyně mainstreamových GTX 1060. Nyní už je tu známka toho, že tato karta je opravdu za rohem. Hlavní otázka ale stojí jinde.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Roste počet routerů zneužívaných k těžbě kryptoměn Roste počet routerů zneužívaných k těžbě kryptoměn
Routery MikroTik jsou nadále ohroženy tzv. cryptojackingem. Ačkoliv výrobce chybu dávno opravil, počet nakažených zařízení roste. Dokazuje to, že uživatelé obvykle podceňují aktualizace firmwaru.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Google+ skončí už v dubnu, našla se další díra Google+ skončí už v dubnu, našla se další díra
Před dvěma měsíci Google oznámil, že ukončí provoz sociální sítě Google+. Našla se však další bezpečnostní díra a společnost se rozhodla, že tuto síť odstaví ještě rychleji, a to už v dubnu 2019.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla ukázala reakce lidí na drtivou akceleraci Roadsteru Tesla ukázala reakce lidí na drtivou akceleraci Roadsteru
Uvedení nové Tesly Roadster se pomaličku blíží. Sice to ještě nějakou dobu potrvá, nicméně automobilka prezentovala video demonstrující drtivou akceleraci vozu, kdy je na 96 km/h za pouhých 1,9 sekundy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nová generace atomových hodin může pomoci najít temnou hmotu Nová generace atomových hodin může pomoci najít temnou hmotu
Hon na temnou hmotu probíhá už pěknou řádku desetiletí, což je dlouho na to, že ta má tvořit většinu hmoty ve známém vesmíru. S jejím nalezením, respektive spíše detekováním by ale mohly pomoci nové typy atomových hodin. 
Včera, aktualita, Jan Vítek