NVIDIA představuje Adaptive Temporal Antialiasing s ray tracingem

NVIDIA představuje Adaptive Temporal Antialiasing s ray tracingem
, , aktualita
Ray Tracing vždy býval příliš náročný na výkon, aby mohl být nasazen pro vykreslování scén v reálném čase pomocí grafických karet. Nyní se ale o něm začíná mluvit stále častěji a nyní i ve spojení s technikou antialiasingu. 
K oblíbeným
reklama
Adaptive Temporal Antialiasing (ATAA) by dle načasování mohl být jednou z novinek, kterou představí nová generace karet GeForce, ale o tom se nyní bavit nechceme a už předem je třeba říci, že to není pravděpodobné. Spíše se podívejme na to, co nám nabídne samotná technologie ATAA, která je spojena s ray tracingem. Tato technika vykreslování scén slibující věrné odlesky či lom světla a zkrátka práci s ním, ostatně už míří do her. Umožní třeba věrně se lesknoucí brnění Storm Trooperů, takže nemusí vůbec posloužit pro vykreslení celé scény, ale jen její části. A ostatně lze očekávat, že ray tracing bude i jedním z tématů pro letošní Gamescom. 
 
 
Zjednodušeně se dá říci, že Adaptive Temporal Antialiasing (ATAA) rovná se Temporal Antialiasing (TAA) plus ray tracing. Jde o technologii určenou především počítačovým hrám a vyvinuta byla proto, aby se řešily problémy, jež má TAA v rychle rozhýbaných scénách. 
 
 
NVIDIA slibuje, že ATAA dosáhne kvality 8x supersamplingu s přijatelným zpožděním vykreslení snímků, aby šlo o plynulé vykreslování v reálném čase, což si však zkoušela na Unreal Enginu 4 s velice výkonnou kartou TITAN V s čipem GV100 generace Volta. To není zrovna karta, jejíž ekvivalent by měl každý z nás doma. 
 
 
Možná i právě proto tato technologie nebude hráčům k dispozici nijak brzy. NVIDIA zatím představila ATAA ve své výzkumné práci, takže by mělo trvat ještě dlouho, než se opravdu dostane do her. Autoři ATAA také podtrhují důležitost implementace DXR API (Microsoft DirectX Raytracing), která je nutným předpokladem pro nasazení nového antialiasingu a žádné z mainstreamových GPU toto API dosud nepodporuje, i když to se asi brzy změní. Pak ale zbývá ještě samotná podpora her. 
 
Práce uvádí, že ATAA staví na technice temporal antialiasing s využitím adaptivního ray tracingu, přičemž vyhovuje rámci komerčních herních enginů a dnešních GPU technologií s příslušnými API pro ray tracing. Výhodou ATAA je, že v dynamických scénách eliminuje efekt duchů a rozmazaného obrazu, přičemž jak už bylo řečeno, kvalita odpovídá 8x supersamplingu a už dnes je možné dosáhnout doby 33 ms pro vykreslení snímku, což odpovídá 30 snímkům za sekundu. Více informací se dozvíte ve zdroji aktuality. 
 
Zdroj: NVIDIA


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Asusu unikla nepředstavená mobilní GeForce RTX 3050 Ti Asusu unikla nepředstavená mobilní GeForce RTX 3050 Ti
Asus na svých stránkách zveřejnil informace o notebooku TUF Dash F15. To by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se ve specifikacích neobjevil dosud nepředstavený mobilní čip Nvidia GeForce RTX 3050 Ti.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
John McAfee obviněn z podvodu s kryptoměnami, hrozí mu 100 let vězení John McAfee obviněn z podvodu s kryptoměnami, hrozí mu 100 let vězení
Bude-li mít John McAfee smůlu, v životě už nevytáhne paty z vězení. 75letému podnikateli totiž v USA hrozí až 100letý trest v souvislosti s obviněním z podvodů s kryptoměnami. Ty měl nejprve nakoupit a poté propagovat na sociálních sítích.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Google reaguje na digitální daň: zvýší ceny reklamy o 2 % ve Francii a Španělsku Google reaguje na digitální daň: zvýší ceny reklamy o 2 % ve Francii a Španělsku
Několik států se snaží více zdanit technologické giganty, jako jsou Google nebo Facebook. Např. ve Španělsku a Francii na to Google zareaguje tím, že pro inzerenty zdraží reklamu. Ti tak za stejný počet kliků zaplatí více.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Diablo II: Resurrected dovolí použít uložené pozice z původní 20 let staré hry Diablo II: Resurrected dovolí použít uložené pozice z původní 20 let staré hry
Už dobře víme, že Blizzard chystá remaster legendární hry Diablo II. Ponese název Diablo II: Resurrected a bude natolik spřízněná s původní hrou, že dokonce dovolí použít uložené pozice staré i více než 20 let.
Včera, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Razer uvádí své první chytré brýle Anzu. Nahradí sluchátka Razer uvádí své první chytré brýle Anzu. Nahradí sluchátka
Razer Anzu jsou chytré brýle v nenápadném designu, které po spárování se smartphonem umožňují hlavně poslech hudby nebo telefonování. Fungují také jako sluneční brýle, i když čočky lze vyměnit za dioptrické.
5.3.2021, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář