NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost

NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost
, , aktualita
Tony Tamasi z NVIDIE se rozmluvil o tom, jak celá RTX mašinerie v jeho firmě vůbec vznikla a kde se vzala. Práce na tom všem odstartovaly už před deseti lety a vyústily zatím v jádra RT architektury Turing. 
K oblíbeným
reklama
NVIDIA se prostřednictvím technologií RTX snaží změnit tvář moderních her a samozřejmě se na tom také přiživit. Nelze přehlédnout, že pro hraní her s ray tracingem potřebujeme mnohem silnější železo a především grafickou kartu, než na klasicky vykreslované hry. NVIDIA přitom asi nikoho nenechává na pochybách, že ray tracing dokáže zprostředkovat mnohem věrnější zobrazení. Problém je přesvědčit uživatele, že to má nějaký význam, protože i rasterizací vykreslované hry dnes vypadají velice dobře. Běžný hráč pak ani nemá pocit, že by tak vykreslené hry vypadaly špatně, ony prostě jen vypadají trošku jinak, pokud tedy pomineme odrazové efekty, kde jsou výhody ray tracingu jasné. 
 
 
Samotné AMD říká, že dle jeho názoru na ray tracing ještě nedozrála doba, ale ono ani nic jiného říkat nemůže, když nedisponuje vhodným hardwarem. My se můžeme jen dohadovat, jestli je to proto, že nechce, nebo proto, že zaspalo a nyní by rádo mělo v portfoliu něco jako RT jádra. Jejich vývoj přitom samozřejmě není otázka krátké doby, ostatně NVIDIA na ray tracingu pro použití v reálném čase začala dle Tonyho Tamasiho pracovat před deseti lety.  
 
Tony Tamasi (Senior Vice President Of Content And Technology) nám prozradil něco o tom, jak toto snažení v jeho firmě začalo a jak se vyvíjelo. Dle něj je to také prostý výsledek filosofie firmy, která zahrnuje snahu pouštět se do těch nejsložitějších problémů, ale to je spíše jen taková reklamní vsuvka na celou NVIDII. 
 
Dle Tamasiho to celé začalo díky filmovému průmyslu a speciálním efektům, které připravují věhlasná studia jako ILM. Nicméně ta mají k dispozici obrovský výkon, a přesto své triky nechávají vykreslovat políčko po políčku, protože to jednoduše ani jinak nešlo. V herním průmyslu je na takové políčko čas jen v řádu přinejhorším desítek milisekund, takže není divu, že ve filmovém průmyslu (a celkově ve 3D modelování a renderování) se začal ray tracing využívat už dávno. To nesporně podtrhuje jeho kvality oproti rasterizaci či snad jiným způsobům vykreslování scén.
 
Největší překážkou tak bylo, že pro ray tracing je třeba obrovský výpočetní výkon na to, aby jej šlo použít v reálném čase. NVIDIA začala pro daný účel skupovat různé společnosti, díky nimž začala vyvíjet potřebnou architekturu a první výsledky představovaly třeba akcelerované renderování na GPU pro filmový průmysl, čili OptiX. Vývoj si tak vyžádal velké investice a spoustu času tisíců lidí, během čehož se NVIDIA na akcích jako SIGGRAPH dozvídala, že ray tracing pro realtime je technologie budoucnosti, a to ve smyslu, že taková budoucnost těžko někdy přijde. 
 
Tamasi tak mohl být sdílnější, ale aspoň jsme se dozvěděli to, jak dlouho NVIDIA na ray tracingu pracuje a co tato technologie pro ni znamená. Zda však bude znamenat tolik i pro samotné zákazníky, to je otázka. Na obzoru je ostatně další generace konzolí Xbox a PlayStation, které budou opět založeny na hardwaru od AMD. Do konzolového světa tak ray tracing ještě pěknou řádku let nepronikne a jinde budou muset vývojáři společně s NVIDIÍ přesvědčit veřejnost o tom, že to celé vůbec má smysl. 
 
Zdroj: wccftech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Externí SSD i HDD WD_BLACK přichází pro herní konzole i PC Externí SSD i HDD WD_BLACK přichází pro herní konzole i PC
Společnost Western Digital si připravila novou produktovou řadu WD_BLACK, která se skládá z externích pevných disků i SSD určených pro počítače PC i herní konzole. Vybaveny jsou rychlým rozhraním a zaujmout chtějí i svým designem. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel Tiger Lake-U s grafikou 12. generace spatřen Intel Tiger Lake-U s grafikou 12. generace spatřen
Na světlo světa se dostaly záznamy o raných vzorcích procesorů generace Intel Tiger Lake, které by se měly objevit někdy v příštím roce. Vybaveny přitom mají být už 12. generací grafiky Intel, čili Xe. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Tesla začala pronajímat solární panely od 50 USD na měsíc Tesla začala pronajímat solární panely od 50 USD na měsíc
Pokud někdo nechce investovat do vlastních solárních panelů, které si namontuje třeba na střechu svého domu, může si je nyní od společnosti Tesla pronajmout. Ceny přitom začínají na 50 dolarech měsíčně. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Mléčná dráha by měla obsahovat na 5 až 10 miliard Zemi podobných planet Mléčná dráha by měla obsahovat na 5 až 10 miliard Zemi podobných planet
Díky vesmírnému teleskopu Kepler a mapovacímu Gaia jsou k dispozici informace, z nichž se dá odvodit přibližný počet planet jistého typu. A ty říkají, že naše galaxie by měla být domovem pro až 10 miliard planet srovnatelných se Zemí. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
NVIDIA vybavila servery GeForce Now podporou RTX NVIDIA vybavila servery GeForce Now podporou RTX
NVIDIA provozuje vlastní herní streamovou službu, a sice známou platformu GeForce Now. Nyní se dozvídáme, že ta nabídne i možnost hrát hry s podporou technologií RTX. Servery tak byly vybaveny příslušnými kartami.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář