reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA zveřejnila benchmarky karty RTX 2080

23.8.2018, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA zveřejnila benchmarky karty RTX 2080
Máme tu první opravdové herní benchmarky grafické karty GeForce RTX 2080, ovšem jejich autorem je NVIDIA, takže o nezávislé testy zatím nejde. I tak ale rozhodně stojí za to se na ně podívat. 
Jensen Huang se v prvotní prezentaci karet GeForce RTX 2000 věnoval z hlediska výkonu výhradně novým technologiím a zcela opominul výkon klasických CUDA jader, která budou stále pro hráče nejdůležitější výbavou. To budilo podezření, že čistě dle výkonu CUDA na Turingu vs. CUDA na Pascalu na tom nové karty nebudou až tak moc dobře, ale to byly pouze spekulace, protože tu byla jedna velká neznámá, a sice posun výkonu daný modernější architekturou. 
 
A právě ta má nabídnout v herních testech i 50% nárůst výkonu při srovnání pomyslných čipů Pascal a Turing vybavených stejným počtem CUDA jader, což ale zahrnuje i vyšší takty. Výkon s využitím technologií RTX (ray tracing) či DLSS (AI anti-aliasing) pak bude na Turingu pochopitelně mnohem vyšší, neboť Pascal postrádá potřebný hardware v podobě jader RT a Tensor. A využití DLSS se věnuje i následující srovnání karet GTX 1080 a RTX 2080. 
 
 
Tyto testy byly provedeny na rozlišení 4K a jde jen o ukázku rozdílu mezi oběma kartami. Z výsledků vyplývá, že můžeme očekávat oproti GTX 1080 cca 1,3 až 1,6krát vyšší výkon a pokud se použije DLSS, pak i více než dvakrát. Ovšem jak už bylo uvedeno, takové srovnání není vůči Pascalu férové. 
 
 
Co z toho vyplývá? Jednoduše to, že na RTX 2080 budeme moci podobně jako na GTX 1080 Ti hrát i moderní AAA tituly v rozlišení 4K s HDR při 60 a více snímcích za sekundu, tedy podle NVIDIE, která nám už nic neřekne o tom, jaký byl ostatní použitý hardware a především nastavení kvality grafiky v testovaných hrách.  
 
 
Server Videocardz ještě nabídl jeden graf, který se týká právě nárůstu výkonů shaderových jader v různých hrách a benchmarcích. Naštěstí se tak nepotvrdilo, že nám Turing nabídne výkon zvýšený jen díky vyššímu počtu jader a taktům, což by nebyl poloviční nárůst, ale spíše jen o cca 20 procent. Počkejme si však na nezávislé testy.. 
 


reklama