Odstartuje rok 2019 dobu streamovací? Testuje se Google Project Stream

Odstartuje rok 2019 dobu streamovací? Testuje se Google Project Stream
, , aktualita
Redaktor serveru techPowerUp si vyzkoušel Project Stream firmy Google, který představuje službu pro streamování počítačových her. Připraveny budou i AAA tituly pro rozlišení 1080p a 60 FPS. Jak to funguje? 
reklama
Project Stream není dítkem pouze firmy Google, ale také AMD a Ubisoftu. Ostatně Lisa Su se už stačila pochlubit, že tato služba bude založena na hardwaru její firmy (Radeon Pro)a Ubisoft zase poskytne své hry i pro vývoj, takže už je jasné, proč si mohl redaktor z techPowerUp zahrát Assassin's Creed: Odyssey.  
 
 
Na straně uživatele je zapotřebí především jedna věc, a sice dostatečně dimenzované internetové připojení. Google aktuálně žádá jediné, a sice download s propustností alespoň 25 Mb/s a o uploadu se nezmiňuje, takže ten (i logicky) není důležitý. Kriticky důležitá ale bude odezva, a to prostě čím kratší, tím lepší a také si těžko hru užijeme v případě, kdy nám připojení neustále vypadává, nebo má tendenci z hlediska propustnosti či odezvy kolísat. 
 
Dá se ostatně říci, že technologie pro streamování her je připravena už dlouho a jde právě především o internetové připojení samotných uživatelů a o schopnost firem uspokojit celé masy tak, aby to pro ně mělo smysl. I přes jejich ujištění o tom, jak jsou jejich technologie vyspělé a dokáží poskytovat plynulý obraz a rychlou odezvu, však stále platí a platit bude to, že pokud bude problém na straně našeho poskytovatele internetového připojení, sebelepší technologie streamování s tím nic neudělá. 
 
 
Ale zpět k samotnému testování. Ještě před ním proběhl v prohlížeči Chrome asi 20sekundový test kvality internetového připojení a pak už v prostředí prohlížeče odstartovala i samotná hra v režimu celé obrazovky, kterou lze opustit pouze podržením klávesy Esc. Nastavení hry odpovídá portu PC verze, ovšem bez možností týkajících se grafiky. 
 
 
To proto, že systém si kvalitu sám kontroluje a většinou ji má mít nastavenou na vysokou, ale někdy ji v případě potřeby sníží, což má být v aktuální době nezbytné k tomu, aby se mohla udržet vysoká snímkovací frekvence. Osobně by mě ale zklamalo spíše to, že pak ani nelze grafiku osekat o různé otravné postprocessingové efekty, tedy otravné pro mě, jako je motion blur nebo DoF. 
 
Redaktor nejdříve vyzkoušel hrát připojen na svou Wi-Fi, což nepřekvapivě přineslo pouze problémy, a tak raději zapnul Ethernetový kabel. Po 50 hodinách hraní uvádí, že zcela bezproblémových bylo 90 až 95 % této doby, ale to samozřejmě nutně nevypovídá nic o kvalitě samotné služby. Může jít o problém konektivity nebo prostě něco na cestě mezi naším zařízením a serverem a z pohledu uživatele je to v podstatě jedno, když s tím stejně nemůže nic dělat. Sledoval ale také, kolik dat po dobu tohoto hraní stáhnul a skončil zhruba na 70 GB, přičemž celá hra jen tak pro zajímavost představuje 46 GB dat pro stáhnutí z Uplay. 
 
V průběhu oněch 50 hodin také zažil dva případy, kdy hra spadla a z jeho vyjádření není jasné, co mělo být příčinou a několikrát se objevily problémy s připojením. Pak zkusil také svou konektivitu uměle omezit na 20 Mb/s, aby vyzkoušel, zda má onen stanovený limit smysl a může říci, že rozhodně má. Hra začala značně lagovat, a to až o sekundu, takže byla v podstatě nehratelná. To právě může být velký problém pro ty, jejichž připojení sotva splňuje základní požadavek, protože pak už tu nejsou žádné mantinely. Více snímků najdete na techPowerUp.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Apple ztrácí titul největšího inovátora, padá na 17. místo Apple ztrácí titul největšího inovátora, padá na 17. místo
Společnost Apple má za sebou zvláštní období. Finančně je na tom dobře, ale prodeje iPhonů dost spadly a v tradičně vyhlašovaném seznamu nejvíce inovativních společností se nyní propadla z 1. na 17. místo.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA oficiálně představila GeForce GTX 1660 Ti, jak si vede? NVIDIA oficiálně představila GeForce GTX 1660 Ti, jak si vede?
Dle očekávání se dnes, a to úderem 15. hodiny našeho času dostaly na svět informace o kartě GeForce GTX 1660 Ti. Téměř vše už bylo řečeno, ale zbývalo vyřešit podstatné věci kolem výkonu a také podpory technologií. Takže jak to je? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
NVIDIA GeForce GTX 1180: chyba, nebo reálná karta? NVIDIA GeForce GTX 1180: chyba, nebo reálná karta?
V dokumentaci firmy HP byla spatřena karta GTX 1180, která vyvolala nové spekulace a otázky o tom, jestli se nám NVIDIA chystá opravdu zamotat hlavu. Karta se měla dostat do počítačů HP Obelisk GTX 1180.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
SK Hynix zveřejnil detaily o pamětech DDR5, investovat bude přes 100 miliard USD SK Hynix zveřejnil detaily o pamětech DDR5, investovat bude přes 100 miliard USD
Na obzoru už je nová generace pamětí nejen pro naše počítače. Jde o DDR5, od nichž očekáváme logicky především vyšší pracovní frekvence, a tedy i propusnost při sníženém napětí a spotřebě. Co k tomu může říci SK Hynix?
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Prodeje NAND Flash se propadly, není poptávka Prodeje NAND Flash se propadly, není poptávka
Stejně jako v případě pamětí DRAM si mohou výrobci stěžovat na nízkou poptávku zákazníků po pamětech NAND Flash. Jejich prodeje se na konci minulého roku propadly a z toho bychom měli těžit právě my, zákazníci. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek