reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ovladače 425.31 zprovoznily ray-tracing na GTX 1060 a lepších kartách

12.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Ovladače 425.31 zprovoznily ray-tracing na GTX 1060 a lepších kartách
NVIDIA splnila svůj slib a umožnila i na Pascalech využít technologie DXR, ovšem s tím upozorněním, že na těchto kartách bude ray tracing výrazně pomalejší než na GeForce RTX. Nicméně vyzkoušet si ho nyní může každý s GTX 1060 a lepší kartou.
Stačí si tak stáhnout nejnovější ovladače GeForce 425.31 WHQL a pokud nemáte ve své knihovně žádnou hru, která nese podporu ray tracingu, čili Battlefield V, Metro Exodus nebo Shadow of the Tomb Raider, můžete si ze serveru techPowerUp alespoň stáhnout jedno ze známých dem. Jde konkrétně o Star Wars, Atomic Heart a Justice. 
 
 
NVIDIA se nyní může prsit, že díky novým ovladačům jsou nyní ve světě "desítky milionů GPU s podporou DXR", nicméně jak ukazuje první obrázek, zvláště od Pascalů můžeme očekávat velice slabý výkon. S Turingem bez RTX jader už to bude lepší a s RTX jádry pak samozřejmě nejlepší, alespoň dle oficiálních údajů týkajících se renderingu v Metro Exodus. To se pak podepíše i na tom, jaká kvalita ray tracingu bude pro karty GTX vůbec zvládnutelná. 
 
 
Tony Tamasi z marketingu NVIDIE k tomu říká, že díky tomu si i lidé s Pascaly budou moci alespoň vyzkoušet, jak ray tracing vypadá, takže z toho je zřejmé, že NVIDII zde jde také (či především?) o propagaci možností nových karet. Nicméně ze zveřejněných benchmarků to vypadá, že Battlefield V si ve Full HD s ray tracingem zahrají alespoň majitelé těch nejsilnějších Pascalů a na střední kvalitě i v 60 FPS. 
 
 
Zde je pak video, v němž Tony Tamasi vysvětluje, jak bude DXR na Pascalech fungovat a co můžeme očekávat. 
 
 
V případě Metra Exodus bude ray tracing i na GTX 1080 Ti značně prodlužovat celkový renderovací čas snímku a samotný z něj zabere 80 procent. Turingy GTX to značně uspíší alespoň díky současnému provádění výpočtů v pohyblivé i pevné řádové čárce a Turing RTX k tomu zapojí i svá jádra RT a Tensor. Značně se liší také různé techniky, které ray tracing nabízí. Ambient Occlusion je z nich nejméně náročná a podobně jsou na tom stíny, zato globální osvětlení pomocí RT bude vyžadovat nejvyšší výkon. Pro Pascaly tak nebude zrovna vhodné zapnout RT v titulu Metro Exodus, zato odrazy v Battlefieldu V nebo stíny v SOTR by mohly zvládnout. Ve střední kvalitě pak i na GTX 1060, ale opět, 60 FPS nečekejme. 
 
 
Zde je seznam nových karet, na nichž si můžeme zapnout ray tracing. Lze očekávat, že se k nim možná přidá i GTX 1650 (Ti), až přijde na trh. 
  • GeForce GTX 1660 Ti
  • GeForce GTX 1660
  • Nvidia Titan Xp (2017)
  • Nvidia Titan X (2016)
  • GeForce GTX 1080 Ti
  • GeForce GTX 1080
  • GeForce GTX 1070 Ti
  • GeForce GTX 1070
  • GeForce GTX 1060 6GB 
Zdroj: NVIDIA


reklama