Pillars of Eternity 2 se neprodávaly dobře, série je ohrožena
12.11.2019, Jan Vítek, aktualita

Studio Obsidian Entertainment, které už nějaký ten pátek patří Microsoftu, je aktuálně v kurzu jako to, které stojí za úspěchem hry The Outer Worlds. Nyní ale chceme probrat sérii Pillars of Eternity.
The Outer Worlds sbírá kladná hodnocení jako hra, navazující svou kvalitou na starší tituly série Fallout a především New Vegas. Ocenit je třeba také to, že Obsidiani byli při vývoji zodpovědní a nevypustili na trh nedodělanou hru, ale naopak odladěný a stabilní titul, který není třeba hned záplatovat. A to se zvláště v této době velice cení.

Toto studio tak potvrzuje své kvality a vylepšuje si reputaci, kterou získalo už díky sérii Pillars of Eternity. Na trhu máme jako nejnovější díl Pillars of Eternity 2: Deadfire, který se ovšem i přes kladná hodnocení recenzentů i hráčů moc neprodával. Je přitom těžké říci, co se zde nepovedlo a proč lidé ztratili zájem. Byli snad už novodobými cRPG znuděni? To by asi Larian nezaznamenal krátce předtím takový úspěch s Divinity: Original Sin II. Nebo to snad byl výběr prostředí s rozesetými ostrovy a ne moc povedený textový systém lodních soubojů, který zákazníky odradil?
Josh Sawyer, který jako vedoucí pracovník pracoval na sérii Pillars of Eternity už od dob jejího financování pomocí crowdfundingu, prozradil právě tu skutečnost, že Deadfire se neprodával moc dobře. Uvedl tak, že pokud se nakonec Obsidian/Microsoft rozhodne o pokračování série, což mimochodem není jeho zodpovědnost, bude se muset právě kvůli finančnímu neúspěchu druhého dílu přehodnotit celý herní formát. Čili to znamená, že už nemusí jít ve výsledku ani o izometrické RPG ve stylu původních her od Black Isle.
Sám Sawyer se pak neodvažuje mluvit o příčinách toho, že se druhý díl neprodával tak dobře jako první, ačkoliv ohlasy a recenze byly v obou případech velice podobné. Obsidian tak v podstatě neví, co se zvrtlo a v takovém případě je i složité něco napravovat a Sawyer sám by takový vývoj nevedl s velkou radostí. Připomíná také, že také Pathfinder: Kingmaker, který nedosáhl na tak vysoké hodnocení jako Deadfire, se prodával mnohem lépe, takže by tu snad neměla být příčina v tom, že se zmenšuje základna potenciálních zákazníků.
Studio Obsidian, které už funguje pod Microsoftem, by ale logicky mohl pokračovat spíše už ve 3D grafice, což by mohlo být ale zajímavé, pokud by se takto pojalo pokračování ze světa Pillars of Eternity, a pokud možno v méně akční podobě v porovnání s The Outer Worlds, ale to už je jen mé skromné přání.
Zdroj: Tumblr