reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Příští generace konzolí slibuje 5násobný výkon a VR

13.11.2015, Jan Vítek, aktualita
Příští generace konzolí slibuje 5násobný výkon a VR
Server WCCFTech přinesl nové informace o příští generaci herních konzolí, jež mají dorazit v roce 2018. Jejich výrobci mají být věrni firmě AMD, jejíž čipy slibují pětinásobný poměr výkonu na watt a možnost využití VR headsetů.
To celé rozhodně dává smysl. Dnešní konzole Xbox One a PS4 už nemohou konkurovat ani mainstreamovým PC a nedokáží moderní AAA hry v rozlišení Full HD rozhýbat na plné detaily. Je také obecně známé, že obě tyto konzole jsou založeny na speciálních APU právě od firmy AMD, která bude mít na příští rok připraveny první procesory s architekturou Zen vyráběné procesem FinFET, po nichž mají v dalším roce přijít už zbrusu nová APU také s CPU jádry Zen. Předpokládá se, že tato APU již budou moci plně využít výhod pamětí HBM, aby se mohla odměnit vysokým výkonem. Dle WCCFTech přitom dosáhnou oproti dnes používaným konzolovým APU pětinásobně vyššího poměru výkonu a spotřeby, takže můžeme prostě říci, že můžeme očekávat cca pětkrát vyšší výkon.





Z dvojice Xbox One a PS4 je právě ta druhá výkonnější, a to především díky svému grafickému jádru s 1152 GCN Stream procesory a dříve se spekulovalo, že by Sony mohlo na trh vypustit o něco silnější verzi této konzole, o které se mluvilo jako o PS4.1. Nicméně AMD prý nemá plány na výrobu nového konzolového APU právě až do roku 2018, takže silnější PS4 pravděpodobně nikdy nepřijde. To už je pravděpodobnější, že přijde na trh stejně výkonná verze s nižší spotřebou, vždyť by nedělalo dobrotu, aby byly na trhu dvě různě výkonné verze stejné konzole pro stejné hry. Co se týče Microsoftu a Xbox One, o jeho náhradě se zatím neví vůbec nic.

AMD se ale také chce u příští generace konzolí více zaměřit na virtuální realitu, což logicky vyplývá z toho, že na PC přijdou první VR headsety již v příštím roce a vzhledem k očekávanému výkonu nových konzolí bude možné je utáhnout. Chystaný headset Oculus Rift totiž bude mít displej s rozlišením 2160 x 1200 a 90Hz obnovovací frekvencí, na což by konzole s pětinásobným výkonem té dnešní už měla stačit. Samotné AMD je také hlavním partnerem firmy Oculus, která si vybrala právě grafické karty Radeon pro první prodávaná PC určená pro její VR headset. Připraven bude také vývojářský kit LiquidVR, jenž má zajistit bezproblémové využití VR headsetů na počítači s hardwarem od AMD, neboť je zásadní, aby obraz ve VR headsetu měl co nejmenší zpoždění, dostatečnou obnovovací frekvenci a pokud možno se vůbec nesekal. Uživatel hrající na monitoru totiž snadno snese to, co mu při hraní s VR náčiním spolehlivě přinese bolehlav.

Společnost AMD má tedy příležitost přinést na trh produkty, které jiné firmy nabídnout nemohou a my doufejme, že této příležitosti využije. Potřebuje totiž úspěšné a dobře prodávané produkty jako sůl a my zase potřebujeme zdravou a silnou konkurenci pro Intel i NVIDII.

Zdroj: wccftech
reklama